הלהיט הבא בכביש? קיה מציגה משפחתית ספורטיבית חדשה

חדש על הכביש: קיה חושפת מכונית משפחתית ספורטיבית שמעוררת עניין רב, טויוטה מציגה את הדור הבא של המשפחתית הגדולה קאמרי, ובלקסוס חושפים את ספינת הדגל החדשה  הצצה להשקות הבולטות מתערוכת הרכב של דטרויט שתינעל השבוע

קיה סטינגר/ צילום: נט קאר שואו
קיה סטינגר/ צילום: נט קאר שואו

תערוכת הרכב של דטרויט, אחת מתערוכות הרכב החשובות בעולם, תינעל בסוף השבוע הקרוב, וזו הזדמנות טובה להציג חלק מהמכוניות החדשות שנחשפו שם.

אחרי לא מעט טיזרים חשפה קיה את הסטינגר, מכונית משפחתית ספורטיבית שאמורה, לפחות על הנייר, להילחם עם הגרמניות בדיוק במגרש שלהן. סטינגר תוצע בתחילה עם שני מנועים, הראשון עם מנוע 4 צילינדרים מוגדש שיוציא 255 כוחות סוס, זאת לעומת גרסת הג'י-טי הבכירה שמספקת 365 כוחות סוס ממנוע וי 6 טווין טורבו.

טויוטה הציגו את הדור החדש למשפחתית הגדולה שלה, קאמרי, שמציגה חזות פחות שמרנית מבעבר. קאמרי תוצע עם שני מנועים חדשים, וי 6 בנפח 3.5 ליטר ומנוע 4 צילינדרים בנפח 2.5 ליטר, כאשר לעת עתה טויוטה לא שחררו נתוני הספק וביצועים למנועים החדשים. אגב, שני המנועים יוצעו עם תיבת 8 הילוכים אוטומטית חדשה גם היא. קאמרי החדשה תציע גם גרסה היברידית, כאשר גם כאן אין עדיין נתונים נוספים.

חטיבת הפאר של טויוטה, לקסוס, הציגה באותה תערוכה את המכונית הגדולה והיוקרתית בהיצע שלהם, אל אס. ספינת הדגל של לקסוס תגיע עם מנוע וי שש טווין טורבו בנפח 3.5 ליטרים, המספק לא פחות מ-415 כוחות סוס, שיעברו אל הגלגלים האחוריים דרך תיבת הילוכים אוטומטית, עם לא פחות מ-10 יחסי העברה. 

שברולט חשפה בתערוכה את הדור החדש של הטראוורס, רכב הפנאי הגדול שלה, שלפחות על-פי ההצהרות אמור להעניק את שורת המושבים השלישית המרווחת ביותר לנוסעים בוגרים. טראוורס החדש יוצע עם מנוע וי שש 3.6 ליטר ו-305 כוחות סוס, או מנוע מוגדש שני ליטר המספק 255 כוחות סוס. שני המנועים ישודכו לתיבת 9 הילוכים אוטומטית, וההנעה תהיה קדמית כסטנדרט או הנעה כפולה.