צפו: רכבי יוקרה חדשים בארץ שיימכרו במחירים שוברי שוק

כמעט ללא פרסום, מכוניות היברידיות נטענות היו בשנה שעברה הלהיט הסודי של שוק הרכב הישראלי ■ קבלו הצצה לגל נוסף של דגמים חדשים שינחתו פה בקרוב במחירים אטרקטיביים במיוחד

המכוניות ההיברידיות-נטענות, או "פלאג-אין" בכינוין העממי, היו בשנה שעברה הלהיט הסודי של שוק הרכב הישראלי. כמעט ללא פרסום ובשיווק מפה לאוזן נמכרו בישראל כמה עשרות מכוניות מדגם ה-T8 של וולבו XC-90 עם הנעת פלאג-אין ומדגמים שונים של ב.מ.וו מייבוא סדיר. זאת לצד עשרות רבות של מכוניות כאלה, שהגיעו ארצה בייבוא אישי, ביניהן למעלה מ-35 רכבי I8 של ב.מ.וו, עשרות מכוניות מרצדס מדגמי S, GLE ואפילו פורשה.

הסיבה היא לא "מהפכה ירוקה" שפקדה את המאיון העליון בישראל אלא כמובן הטבת המס הנדיבה שמקבלות מכוניות כאלה במסגרת "המיסוי הירוק". מספר יבואנים המתינו עד כה לראות האם הטבת המס תמשיך ב-2017 ולאחר שזו לא בוטלה יצטרפו גם הם לחגיגה. אחת מהם היא צ'מפיון מוטורס, שהעדיפה לשבת עד כה על הגדר למרות שלרשות קבוצת פולקסווגן דגמים רבים עם הנעת פלאג-אין. בחודשים הקרובים ישתנה המצב עם התחלת הייבוא הסדיר של שני דגמים.

הראשון הוא גרסת ה-E-TRON של אאודי Q7 הגדול והמפואר. בגרסה הזו משודך מנוע טורבו-דיזל V6 בנפח 3 ליטר למנוע חשמלי חזק ולסוללת ליתיום גדולה והתוצאה מרשימה: הספק משולב של 373 כ"ס, תאוצה מאפס ל-100 ב-6.2 שניות ועדיין צריכת דלק משוקללת מוצהרת של כ-58 קילומטר לליטר ויכולת לנוע עד כ-50 קילומטר על חשמל בלבד, כאשר הסוללה טעונה במלואה מרשת החשמל. זה רכב יקר בבסיס אבל אחרי הטבת המס הוא עשוי להיות זול יותר מה-TDI הבסיסית.

אפילו יותר מעניינת היא הגולף GTE החדשה, שלצד פריוס פלאג-אין תהיה אחת המכוניות "העממיות" הבודדות בארץ, שמצוידות בטכנולוגיה הירוקה הזו. המכונית משלבת את מנוע הטורבו-בנזין בנפח 1.4 ליטר ביחד עם מנוע חשמלי וסוללה נטענת מרשת החשמל ומייצרת הספק משולב של 204 כ"ס. בשילוב עם תיבה כפולת מצמדים מסוגלת המכונית להאיץ מאפס ל-100 קמ"ש ב-7.6 שניות בלבד ועדיין להחזיר צריכה משוקללת של קרוב ל-70 קילומטר לליטר וטווח נסיעה חשמלי של כ-50 קילומטר.

גם זו אינה מכונית זולה - מחיר כמעט 35 אלף אירו - אבל בסיוע הטבת המס היא עשויה להיות זולה משמעותית מדגמים עם הספקים וביצועים מקבילים בארץ, עם בונוס של שווי שימוש מופחת לנהגי ציים.