תיעוד: קטטה אלימה במשפט ראש מועצת ג'וליס הנאשם ברצח

במהלך דיון בביהמ"ש המחוזי בחיפה בעניינו של ראש מועצת ג'וליס סלמאן עמאר המואשם ברצח, התפתחה תגרה בין משפחת הנאשם ובין משפחתו של הנרצח מוניר נבואני

אקדח/ צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
אקדח/ צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

קטטה אלימה פרצה הבוקר (ב') מחוץ לבית המשפט המחוזי בחיפה, שם התקיים דיון בעניינו של ראש מועצת ג'וליס המואשם ברצח. המריבה התפתחה בין בני משפחותיהם של הנרצח, מוניר נבואני, וראש המועצה.

הדיון הבוקר בבית המשפט עסק בבקשתם של סנגוריו של ראש המועצה, סלמאן עמאר, לשחרר אותו למעצר-בית. כשעדים מטעם סנגוריו של הנאשם ברצח הגיעו להעיד לטובתו, התפתחה מהומה. בפרקליטות התנגדו לבקשתו לחלופת מעצר.

קרוב משפחתו של הנרצח אמר: "זה לא מובן בכלל שהם באו לבקש חלופת מעצר למי שרצח. זה בלתי נסבל שרוצח יסתובב בבית וינהל את הדיון מהבית".

הרצח התרחש בחודש ספטמבר האחרון, אז תועד ראש המועצה עמאר יורה למוות בנבואני, לאחר שהאחרון תקף את רכבו באמצעות אלה. בתחילת אוקטובר הוגש נגד עמאר כתב אישום בגין רצח בכוונה תחילה ושיבוש הליכי משפט.

מכתב האישום עולה כי נבואני שלח בתקופה שלפני האירוע הודעות טקסט רבות לראש המועצה, בהן הוא דורש ממנו להתפטר, ואף התפרץ למשרדו, ירק לעברו והשליך עליו כוס.

לפי האישום, ביום האירוע שלח נבואני לעאמר הודעת טקסט נוספת. "כלב, אתמול הבטחתי לעשות משהו, אבל לא קיימתי", נכתב בהודעה. "אני הולך לעשות הרבה היום, אז לא כדאי לך להיכנס למועצה".

לפי כתב האישום, נבואני הגיע לבניין המועצה, חנה מאחורי רכבו של עמאר, הוציא מקל מתא המטען ותקף את רכבו כשעאמר נמצא בתוך הרכב. עובד מועצה שהיה עד לאירוע ניגש וניסה למנוע מנבואני להמשיך במעשיו, אך למרות זאת ירה עאמר לכיוונו של נבואני והמשיך לירות גם כשנשכב על הרצפה והמקל נשמט מידו.