"ישראל היום" חדל לפרסם את מספר עותקיו בסופ"ש

בעיתון נהגו לפרסם בעמוד השער את מספר העותקים שהודפסו, שעמד על עד 550 אלף עותקים בסופ"ש ■ לא ברור אם הופחת מספר העותקים שמודפסים ■ "ישראל היום": אין תגובה

האם "ישראל היום" הוריד את מספר העותקים שהוא מפיץ בסופי השבוע? בשלושת השבועות האחרונים חדל החינמון לפרסם על גבי העיתונים שמחולקים בסופי השבוע את מספר העותקים שבו הם מופצים.

גיליון סוף השבוע האחרון שבו הופיע מספר העותקים היה ב-30 בדצמבר, ואז נכתב על גבי העיתון כי הוא מופץ ב-550 אלף עותקים. גם שבוע לפני כן, ב-23 בדצמבר, לא הופיע על גבי שער העיתון מספר עותקיו. בשבועות שלפני כן צוינו על גבי העיתון מספרי העותקים שבהם הוא נדפס, ואלה נעו בין 450 אלף ל-550 אלף.

ב"ישראל היום" סירבו להתייחס לדברים.

"ישראל היום" מפרסם מדי יום בעמוד השער שלו את מספר העותקים שבו הוא מופץ, ובעיתון מצוין כי הנתון מפוקח על-ידי משרד רואי החשבון BDO זיו-האפט. לאחרונה נשמעו טענות כי גם בימי חול קשה יותר להשיג את העיתון, אך בימים אלה ממשיך להופיע על גבי העיתון מדי יום הנתון על מספר עותקיו בימי חול, 275 אלף, ובעיתון הכחישו לפני מספר ימים באופן רשמי כל שינוי בכמות ההדפסות.

העיתוי שבו חדל "ישראל היום" לפרסם את מספר עותקיו בסופי שבוע מעניין לא רק על רקע פרשת נתניהו-מוזס, אלא גם בגלל שהשבוע אמור להתפרסם סקר TGI שמודד את החשיפה של העיתונים. בסקר האחרון הצליח "ישראל היום" להשתוות לחשיפה שמשיג "ידיעות אחרונות" גם בסופי השבוע, אחרי שעקף אותו באמצע השבוע כבר לפני מספר שנים.

יחד עם זאת, סקר TGI, שאמור להתפרסם מחרתיים, נסגר בסוף דצמבר, כך שאם אכן חלה הפחתה במספר עותקי סוף השבוע של "ישראל היום" החל מסוף דצמבר, ההשפעה של מהלך זה על נתוני הסקר הקרוב תהיה זניחה. 

ישראל היום
 ישראל היום