ביצע עבירות מס ביותר מ-120 מ' ש' - ונשלח ל-6 שנות מאסר

אפרים גרינברג הורשע בביצוע מאות עבירות מס חמורות, ביניהן הוצאת חשבוניות פיקטיביות במטרה לסייע לאחרים להתחמק מתשלום מס ■ ישלם גם קנס בסך 1.275 מיליון שקל

דולרים שוחד אזיקים פשע משטרה / צלם: thinkstock
דולרים שוחד אזיקים פשע משטרה / צלם: thinkstock

שופטת בית משפט השלום בתל-אביב, לימור מרגולין-יחידי, גזרה היום (ג') 6 שנות מאסר בפועל על אפרים גרינברג, שהורשע בביצוע עבירות מס בהיקף של למעלה מ-120 מיליון שקל בין השנים 2005-2006 ובין השנים 2012-2013. בנוסף לעונש המאסר בפועל, גזר בית המשפט על גרינברג 18 חודשי מאסר על-תנאי וקנס כספי בסך 1.275 מיליון שקל. 

גרינברג הורשע בביצוע מאות עבירות מס חמורות, ביניהן הוצאת חשבוניות פיקטיביות במטרה לסייע לאחרים להתחמק מתשלום מס, וכן ניכוי תשומות ללא מסמך, כשסכום המס הנובע מהן הינו מעל 20 מיליון שקל. במקביל הורשע גרינברג בכך שהתחמק ממס בגין הכנסותיו והוצאותיו מ"עיסוק" זה בסך של מעל 100 מיליון שקל ואף הגיש דוחות כוזבים למע"מ. 

לפי הנטען בכתב האישום המתוקן שהוגש על-ידי עו"ד מירי בנהרדיתי מהמחלקה המשפטית מע"מ מחוז המרכז ברשות המסים, גרינברג פעל באופן שיטתי להקמה ולהפעלה של מארג מורכב של חברות רבות, שבחלקן הסתיר והסווה את מעורבותו על-ידי רישום אחרים, בהם גם בנו, כבעלי מניות ומנהלים באותן חברות.

עוד נטען כי גרינברג ואחרים מטעמו פעלו להוצאת חשבוניות מס פיקטיביות על שם 9 חברות במטרה לסייע לאחרים להתחמק ממס, וכן ניכו מס תשומות שלא כדין. 

העבירות לכאורה התגלו בעקבות חקירה רחבת-היקף שנוהלה על-ידי צוות חקירה בראשות מחלקת חקירות מכס ומע"מ תל-אביב והמרכז, יחד עם חקירות מס הכנסה תל-אביב ויחידת לה"ב 433 של משטרת ישראל.

את המדינה ייצגה בתיק עו"ד מירי בנהרדיטי מהמחלקה המשפטית מע"מ מחוז מרכז.