נחשף ב"גלובס": רונן אגסי עובר מחברת הראל לבנק לאומי

מנכ"ל הראל השקעות ימונה לראש חטיבת שוקי הון של בנק לאומי

רונן אגסי מנכ'ל קבוצת הראל ביטוח ופיננסיםצילום/ מיה כרמי דרור
רונן אגסי מנכ'ל קבוצת הראל ביטוח ופיננסיםצילום/ מיה כרמי דרור

עכשיו זה רשמי: רונן אגסי, שהודיע לפני קרוב לשבועיים כי יעזוב את תפקיד מנכ"ל הראל השקעות וראש חטיבת כספים ומשאבים של החברה הבת הראל ביטוח, מצטרף לבנק לאומי. אגסי יכהן כראש חטיבת שוקי הון של בנק לאומי, במקום איתי בן זאב שעזב לטובת תפקיד מנכ"ל הבורסה.

מועמדותו של אגסי ללאומי פורסמה לראשונה ב"גלובס" בשבוע שעבר. חטיבת שוקי הון בבנק לאומי כוללת אחריות על חדרי העסקאות של הבנק, וכן את ניהול תיק הנוסטרו של לאומי העומד על כ-130 מיליארד שקל.

אגסי (48) כיהן כמנכ"ל הראל השקעות מתחילת 2016, כאשר לפני כן עבד בחברה במשך עשור ושימש בתפקידי ניהול בקבוצת הראל, בראשם מנהל חטיבת הכספים והמשאבים. לפני כן כיהן אגסי כחשב קבוצת מגדל וכמנהל חשבות ניירות ערך והשקעות.

אגסי הוא חבר ההנהלה השלישי שרקפת רוסק-עמינח מביאה מחברות הביטוח והשני מקבוצת הראל. תחילה היא גייסה אל הבנק את חנן פרידמן, שהיה היועץ המשפטי של הראל לתפקיד היועץ המשפטי בבנק. באחרונה הוא אף קודם לתפקיד ראש החטיבה האסטרטגית והאחראי למכירת לאומי קארד. כמו כן, אשתקד הצטרף לבנק עומר זיו כראש החטיבה הפיננסית במקום רון פאינרו שמונה למנכ"ל לאומי קארד.

לפי הערכות הנטייה לגייס מנהלים מסקטור הביטוח נובעת גם מכיוון ששני הסקטורים כפופים למגבלת חוק שכר הבכירים, כך שקל יותר לגייס מענף זה לעומת ענפים אחרים אשר אין בהם את המגבלה.

רוסק-עמינח ביצעה לפני כחודש סבב מינויים של חלק גדול מראשי החטיבה. לאחר שכעת אויש תפקיד ראש חטיבת שוקי הון, התפקיד היחיד שעוד נותר לה לאייש הוא של היועץ המשפטי של הבנק.