נעילה מעורבת בוול סטריט על רקע נתוני הצמיחה המאכזבים

מאקרו: קצב הצמיחה ירד ל-1.9% ברבעון הרביעי, מתחת לאומדן הקודם ולתחזיות; סנטימנט הצרכנים עלה בינואר ■ דוחות: שברון, אמריקן איירליינס ועוד; גוגל וסטארבאקס איכזבו ■ טבע תשלם קנס של 225 מ' ד'

וול סטריט / צילום: יוסי ניסן
וול סטריט / צילום: יוסי ניסן

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ו') במגמה מעורבת, כאשר מדד הנאסד"ק סגר בטריטוריה חיובית ומדד הדאו ג'ונס ירד קלות אך עדיין נסחר מעל רף ה-20 אלף נקודות. היום פורסמו נתונים מהותיים בזירת המאקרו וכן דוחות כספיים של הרבעון הרביעי. בסיכום שבועי המדדים המובילים הוסיפו לרערכם כ-1%.

 

בזירת המאקרו פורסמו ב-15:30 נתוני הצמיחה לרבעון הרביעי, שאיכזבו והצביעו על קצב של 1.9%, נמוך מהאומדן ברבעון הקודם שעמד על 3.5% ומהתחזיות בשוק שעמדו על 2.2%. בשיעור שנתי, קצב הצמיחה ירד ב-2016 ל-1.6%, הרמה הנמוכה ביותר מאז 2011. מהנתונים עולה כי הירידה ביצוא ברבעון הרביעי הייתה הגורם המרכזי לנתון הצמיחה החלש. למרות הנתון המאכז, יש לציין שמדובר בעדכון הצמיחה הראשון של הרבעון הרביעי וצפויים להתפרסם עוד שני עדכונים בחודשים הקרובים, כך שהמספרים עשויים להשתנות. 

באותה שעה פורסמו נתוני ההזמנות למוצרים ברי קיימא (Durable Orders) לחודש דצמבר, שירדו באופן מפתיע ב-0.4%, הרבה מתחת לתחזיות בשוק שעמדו על עלייה של 2.2% לעומת ירידה של 4.5% בחודש הקודם. מדד הליבה של הזמנות המוצרים בני-קיימא (שאינו כולל מוצרי תחבורה) עלה בהתאם לצפי ב-0.5%.

הקריאה הסופית של סנטימנט הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן לינואר טיפסה לרמה של 98.5 נקודות, מעל הצפי לעלייה לרמה של 98.2 נקודות ולעומת קריאה קודמת של 98.1 נקודות. 

מלבד נתוני המאקרו והדוחות, המשקיעים התמקדו בפגישת ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ שדנו ביחסי המסחר בין שתי המדינות לאחר הברקזיט. מיי אמרה בתום הפגישה כי טראמפ הבטיח לה כי הוא "100% בעד נאט"ו". באשר לשיחה הצפויה מחר עם נשיא רוסיה פוטין, אמר טראמפ כי מוקדם מדי לדון בעניין הסנקציות.

מנהיג ברית-המועצות לשעבר גורבצ'וב: "העולם מתכונן למלחמה; הפוליטיקאיים נהיו תוקפניים יותר"

בשווקים עדיין מעכלים את כניסתו של טראמפ לנשיאות בארה"ב, ושלל מהלכים שלו משפיעים על המסחר בעולם. טראמפ בתחילת השבוע הוציא את ארה"ב מה-TPP כדי לחזק את אמריקה על חשבון בנות ברית הסחר שלה, לאחר מכן חתם על צו המורה להקים חומה לאורך הגבול המשותף בין מכסיקו לארה"ב - אך הוא עדיין לא יודע איך יגיע המימון לבנייתה, ועוד שלל מהלכים שמנוגדים לגמרי ממה שהמשקיעים היו רגילים מכהונת אובמה.

 

חברת טבע  תצטרך לשלם 225 מיליון דולר כדי להסדיר תביעה ייצוגית בארה"ב הנוגעת ל הגבלים עסקיים בהקשר לחברת באר (Barr Laboratoriess) שבבעלותה. במקביל, בכיר בחברה התפטר מהדירקטוריון, כך שמדובר ביממה לא מאירה פנים לענקית הפארמה הישראלית.

בגזרת הדוחות הכספיים היום לפני הפתיחה דיווחה שברון  על רווח נקי של 415 מיליון דולר או 22 סנט למניה ברבעון הרביעי. זאת בהשוואה להפסד נקי של 588 מיליון דולר או 31 סנט למניה ברבעון המקביל אשתקד. ההכנסות צמחו ל-31.5 מיליארד דולר לעומת 29.24 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד. בשוק ציפו לרווח של 64 סנט למניה על הכנסות של כ-37 מיליארד דולר.

חברת התעופה אמריקן איירליינס  עמדה בתחזיות הרווח ודיווחה לפני הפתיחה על רווח של 92 סנט למניה. ההכנסות עלו יותר מהצפי. החברה אישרה רכישה עצמית של מניותיה בהיקף של 2 מיליארד דולר.

אתמול בגזרת הדוחות הכספיים פירסמה אלפאבית , החברה האם של גוגל, דיווחה על תוצאות שאכזבו את השוק. החברה רשמה ברבעון הרביעי רווח של 9.36 דולר למניה לעומת התחזיות המוקדמות שצפו רווח של 9.64 דולר למניה. החברה החמיצה תחזיות הרווח אך היכתה את תחזית ההכנסות עם הכנסות של 26.06 מיליארד דולר לעומת תחזית להכנסות של 25.26 מיליארד דולר.

סטארבאקס  פירסמה תוצאות מאכזבות למכירות בחנויות הזהות שלה - המניה צנחה במסחר המאוחר אמש.

מיקרוסופט דיווחה על תוצאות שעקפו את הצפי בשוק - והמניה זינקה אחרי המסחר. גם אינטל פירסמה דוחות טובים.