סבב מינויים בקבוצת "ידיעות": ברק קלמנוביץ מונה ל-CDO

אבי בן-טל: "סבב המינויים החדש נועד להביא לסינרגיה, העצמה ושת"פ בין 'ידיעות אחרונות' ל-ynet"

ברק קלמנוביץ’ / צילום פרטי
ברק קלמנוביץ’ / צילום פרטי

חודשים ספורים לאחר שמושכות הניהול של קבוצת "ידיעות אחרונות" הופקדו בידי מנכ"ל ynet אבי בן-טל, מתוך כוונה להפוך את הקבוצה כולה לבעלת אורינטציה דיגיטלית, מגיע סבב המינויים המצופה. 

המינוי המשמעותי ביותר וזה שמסמן אולי יותר מכל את הכיוון אליו מיועדת הקבוצה לצעוד הוא של מינויו של ברק קלמנוביץ, סמנכ"ל המסחר של ynet, לתפקיד CDO של הקבוצה כולה ואחראי על הובלת מיזמים דיגיטליים ומהלכים מסחריים טכנולוגיים רוחביים. 

כידוע, CDO הוא תפקיד רוחבי השמור לארגונים השואפים לעבור טרנפורמציה דיגיטלית. ynet, הצד האינטרנטי של קבוצת "ידיעות", מצוי באופן טבעי בחוויה הדיגיטלית, אך עד עתה בכל הקשור לעיתון ולהסתכלות הקבוצתית שרואה אתר ועיתון כזרועות שונות של אותו בית תוכן, קבוצת "ידיעות אחרונות" לא הייתה בחוד החנית. רק עם המעבר למערכת החדשה בראשון-לציון עברו למעשה שתי המערכות, שפעלו עד אז באופן נפרד, לשבת יחד, אך למרות זאת הסינרגיה התפיסתית עדין לא נעשתה.

במשך תקופה ארוכה התנהל קרב אסטרטגי על הכיוון אליו תפנה קבוצת "ידיעות" ומי יוביל אותה בקרב הזה, זאת עוד לפני פרשת 1000 ששמה את המו"ל ארנון (נוני) מוזס בליבה של חקירה. בקרב הזה יצא הדיגיטל כשידו על העליונה - ההצלחות של מנכ"ל ynet אבי בן-טל שיחקו לטובתו, מה שהביא להחלטה להפקיד בידיו את מושכות הקבוצה - וגרם לעזיבתו למי שנחשב לאיש החזק בעיתון, ציון פרץ.

בנוסף מונתה גל גורן, עד כה המנהלת המסחרית של ynet, לתפקיד סמנכ"לית מכירות. ענבל סימנטוב, מנהלת מחלקת המודעות של "ידיעות אחרונות", תמונה לסמנכ"לית אסטרטגיה של הקבוצה. אירית בר-לרנר, מנהלת שיתופי-הפעולה של ynet, תמונה לראשת חטיבת תוכן ממותג של הקבוצה. שרון שלמון תמונה לסמנכ"ל מערכת ynet.

במייל שהוציא היום (א') בן-טל הוא מפרט את המהלך ומסביר כי "סבב המינויים החדש נועד להביא לסינרגיה, העצמה ושיתוף-פעולה בין 'ידיעות אחרונות' ל-ynet וכן לחזק ולייעל את מערכי המסחר של הקבוצה".