מניות הבנקים משכו את הבורסה לסגירה שלילית

מגמה שלילית בבורסות אירופה ובחוזים העתידיים על מדדי וול סטריט ■ השווקים מתחילים להפנים: לא הכול ורוד בארצות-הברית של טראמפ

הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי
הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי

הבורסה בתל-אביב סגרה היום (ב') במגמה שלילית, על רקע ירידות שערים בבורסות אירופה והפתיחה השלילית בוול סטריט. באסיה ננעל הבוקר המסחר, ללא סין והונג-קונג, גם כן במגמה שלילית.

 

בשווקים הפיננסיים, שקיבלו את בחירתו המפתיעה של טראמפ לנשיאות ארה"ב בראלי אדיר, מתחילים להפנים שלא הכול ורוד. שורת צווים, כלכליים ולא כלכליים, גרמו לשורת מחאות והפגנות ברחבי ארה"ב ובעולם, האחרון שבהם צו האוסר על כניסת אזרחים של 7 מדינות מוסלמיות לארה"ב.

"בהסתכלות קדימה, אין כרגע משהו שיעצור את הצמיחה בישראל בטווח הזמן הקרוב, לא אינפלציה ועליות ריבית, לא התפוצצות בועות ואם לא יתרחש כאן זעזוע חיצוני כלשהו קצב הצמיחה הנוכחי לא צפוי להאט", כך מעריכים בבית ההשקעות פסגות.

בשורה התחתונה, בפסגות מעריכים כי כלכלת ישראל קרובה למצב של "כלכלת זהבה" ("Goldilocks economy"). כלומר, מצב של קצב צמיחה שאינו נמוך מדי ואינו גבוה מדי - שמעיד על התחממות יתר של הכלכלה.

עידן אזולאי, מנכ"ל קרנות נאמנות אפסילון, אמר היום בקשר למסחר בבורסה כי "לצד ההתלהבות שאוחזת בשווקים מאז היבחרו של טראמפ בשל הציפיות למדיניות פיסקלית מרחיבה, עולות מספר תהיות לאור מספר צעדים שנקט בהם הממשל החדש. החרפת הרטוריקה ביחסים מול מקסיקו, הצו הנשיאותי אשר מגביל את ההגירה לארה"ב אשר מיושם באופן מיידי מעוררים את השאלה בדבר איכות תהליך קבלת ההחלטות. השאיפה להאיץ את הצמיחה בארה"ב תיתקל בקשיים במידה והממשל לא ישכיל ליישם מדיניות קואופרטיבית עם שותפות הסחר של ארה"ב. הצו הנשיאותי אשר מגביל הגירה, מעבר לשאלות המוסריות שהוא מעלה, עלול לפגוע במספר ענפים ובראשם ההיי-טק. סביר להניח שהשווקים ימתינו לעת עתה עד שתתבהר התמונה בדבר המדיניות הממשלתית, הן הפנימית והן החיצונית".

לאומי שוקי הון הוריד את דירוג ההמלצות לשותפויות אבנר , דלק קידוחים  וישראמקו  מ"תשואת יתר" ל"תשואת שוק", ואילו ההמלצה ליחידת ההשתתפות של שותפות רציו  עולה מ"תשואת שוק" ל"תשואת יתר". [לסיפור המלא]

כיל  והחברה לישראל  נותרו במוקד לאחר שנפלו בימי המסחר האחרונים, בין יתר על רקע דוחות מאכזבים של ענקית האשלג הקנדית פוטאש.

אקסלנס ברוקראז' התחילו לסקר את שוק הסלולר הישראלי במשקל יתר, עם המלצת "קנייה" על סלקום  במחיר יעד של 45 שקל ו"קנייה" גם לפרטנר  במחיר יעד של 25 שקל.

 

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]