הסתיימה השביתה בירושלים; ברקת יוזמן לישיבת ממשלה

לאחר שמשרד האוצר ביקש למנות חשב מלווה לעירייה הגירעונית, הבטיח ראש הממשלה לניר ברקת, ראש העיר, כי יזמין אותו לישיבת הממשלה בנושא

ניר ברקת / צלם: אוריה תדמור
ניר ברקת / צלם: אוריה תדמור

ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, הודיע הערב (ג') על הפסקת השביתה בעירייה ובמוסדותיה, וזאת לאחר שיחה טלפונית עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שבה הובטח לו כי יוכל להציג את טענותיו בישיבת הממשלה הקרובה.

מנכ"ל משרד הפנים היה אמור לדון מחר בבקשת הממונה על התקציבים באוצר, אמיר לוי, למנות לעיריית ירושלים חשב מלווה, ובאוצר מיהרו לקשור בין התקפלותו של ברקת למהלך של לוי.

נתניהו התקשר הערב לראש העיר ירושלים ברקת, ביקש ממנו לסיים את השביתה וכן הזמין אותו לישיבת הממשלה הקרובה ביום ראשון, במטרה לסייע ולמצוא פתרון לתקציבה של ירושלים.

ראש העיר נענה לבקשתו וסיכם עם שותפיו למאבק - הנהלת העיר, ההסתדרות בירושלים, ארגון ההורים העירוני והמנהלים הקהילתיים על הפסקת העיצומים, במטרה לאפשר ברוח טובה לסיים את המשבר.

ברקת מסר הערב: "אני מודה לראש הממשלה שהחליט לקחת אחריות ולהתערב ולהביא את הסוגיה לפתחה של ממשלת ישראל כדי להביא פתרון שיבטיח את עתידה של ירושלים. כמו כן, אני רוצה להודות לשר לענייני ירושלים, זאב אלקין, על מעורבותו.

"אין לנו דרך אחרת, רק להצליח. נמשיך לעמוד על המשמר כדי להבטיח שתושבי ירושלים יקבלו את המגיע להם. כולי תקווה שהתערבותו של ראש הממשלה, ורצון טוב של הממשלה ובמיוחד של שר האוצר כחלון ומשרדו, יביאו לפריצת דרך לחיזוקה וביצורה של ירושלים גם בעתיד".