ניודים בינואר: קמפיין הפרידה של מיכאל גולן מסתמן ככישלון

פלאפון מובילה את השוק החודש והוט מובייל אחריה; פרטנר בגיוס חיובי וסלקום מורידה את הרגל מהגז

החודש הראשון של השנה בניודים בסלולר נפתח בשינויי מגמה קלים לעומת השנה החולפת, אך דבר אחד בולט והוא שגולן טלקום למעשה כבר לא מהווה פקטור או זרז תחרותי בשוק על אף המבצעים האגרסיביים של החברה.

לאחרונה השיקה גולן טלקום דוכני מכירות בכמה וכמה קניונים ברחבי הארץ לצורך קידום מכירותיה, ולפני שהיא נמכרת לאלקטרה צריכה, הנתונים אינם מעודדים בכלל. החברה ממשיכה לאבד מנויים בקצב הולך וגדל ונדמה שהציבור כבר הבין שגולן טלקום היא למעשה אשלייה שמיצתה את עצמה.

מנגד, הוט מובייל ממשיכה לדחוף את הגיוסים בשוק, תוך שהיא מנסה לייצר ערך ללקוחות ופחות לנסות למכור בכל מחיר, וזאת עם החבילה המובילה שלה של חבילה ללא הגבלה ב-49 שקל לחודש.

למעלה מ-8,000 מנויים נטו (חדשים מינוס נוטשים) נטשו את גולן טלקום, כאשר במקביל דווקא החברות הוותיקות מצמצמות נטישה - אלו נתונים שמראים על כך שגולן השלימה את תפקידה בשוק וכעת היא תצטרך להמציא את עצמה מחדש תחת הבעלים החדשים.

נתוני הניידות מצביעים על עובדה חשובה לפיה היקף הניודים הולך ויורד, ככל הנראה אות לכך שיותר ויותר לקוחות ניצלו את פוטנציאל הורדות המחירים, אך מנגד רמות המחירים לא יורדות. זה בא לידי ביטוי בכך שפלאפון ממשיכה למכור דרך ערוצי ההפצה שלה (באג וקרביץ) חבילות סלולריות של 2 קווים במחיר של 50 שקל, גולן בינתיים ממשיכה ללחוץ את המחירים עד שתושלם מכירתה, וגם פרטנר וסלקום עובדות חזק, אם כי נראה שסלקום בחודש הראשון קצת הורידה את הרגל מהגז.

סלקום היא היחידה מבין החברות הוותיקות שאיבדה למעלה מ-4,000 מנויים, בעוד פרטנר ופלאפון בגיוס חיובי (2,700 ו-3,900 בהתאמה).

אצל המפעילים הווירטואליים, הנתונים מראים על נטישה גבוהה בינואר בחברת 019, אך היא ממשיכה לצמוח עם 2,300 מנויים נטו. לעומתה רמי לוי תקשורת איבדה כמות לקוחות כמעט זהה לכמות שגייסה ונותרה עם פחות מ-100 גיוסים בלבד בנטו.

ניודי סלולר בינואר
 ניודי סלולר בינואר