שיא חדש: 69% מהחשמל יוצר אמש באמצעות גז

חברת החשמל מסרה כי מתקניה היו אחראים ל-72.5% מהייצור והיצרנים הפרטיים לשאר. בימים אלה מבקשים עובדי החברה אישור לנקוט בעיצומים, כדי לסכל את הוצאת כושר הייצור מחברת החשמל

עובד חברת החשמל / צילום: תמר מצפי
עובד חברת החשמל / צילום: תמר מצפי

שיא ייצור החשמל באמצעות גז נשבר אמש, כשייצור זה תפס נפח של 69% מכלל היצוא. חברת החשמל מדווחת כי אתמול ב-19:53 עמד ייצור החשמל הכולל על 11,936 מגה-ואט, מהם 8,258 מגה-ואט שהופקו בטורבינות גז והשאר מפחם ומקורות אחרים.

מתוך הייצור היה נפח הפעילות של חברת החשמל 72.5% שהסתכמו ב-5,982 מגה-ואט. היצרנים הפרטיים הפיקו 2,268 מגה-ואט באמצעות גז.

נזכיר כי במסגרת הרפורמה שמבקשת הממשלה בחברת החשמל היא מעוניינת שחברת החשמל תוותר על אמצעי ייצור החשמל שלה ותמכור למגזר הפרטי 17 טורבינות גז. ככל הידוע, הנהלת חברת החשמל אינה מתנגדת לכך, אך ועד העובדים, שעד לאחרונה שמר על פרופיל נמוך בנושא, החל לאחרונה לפעול נגד הרפורמה.

ביום שני השבוע נדחה בשבועיים דיון שהיה אמור להתקיים באותו יום בבית הדין המחוזי לעבודה בחיפה, בבקשת ועד עובדי חברת החשמל וההסתדרות לנקוט בעיצומים על רקע הרפורמה. הבקשה הוגשה בהמשך לקביעת בית הדין הארצי לעבודה ביולי 2014, כי לעובדים יהיה מותר לשבות בנוגע לרפורמה אך ורק באישור בית הדין המחוזי.