מלחמת המעמדות: הקרב בשוק הסמארטפונים העולמי מחריף

השחקניות המרכזיות בשוק שהציגו מכשירים זולים אך משתלמים מאמצות טכנולוגיות מתקדמות

עד לאחרונה התחלק שוק הטלפונים החכמים באופן די ברור ל"מותגי קו ראשון" - סמסונג, LG, אפל וכו' - שהמוניטין שלהם איפשר להם לשווק בצורה מאסיבית דגמי עילית ממותגים ויקרים, לבין "מותגי VALUE", שהתמקדו בעיקר ב"תמורה לכסף", עם מפרט עשיר במחירי רצפה, ובפחות במיתוג.

אבל כיום החלופה הזו הופכת להיות יותר מטושטשת כאשר מותגי "הקו השני" כבר לא מסתפקים בשיווק של מיליוני יחידות אלא גם מאמצים טכנולוגיות עיליות, פיצ'רים מקוריים ועיצובים יוקרתיים. הנה כמה דוגמאות עדכניות, שנחשפו לאחרונה ונמצאות בדרך לשוק הגלובלי.

אסוס זנפון 3: הרבה יותר מסלפי

הדגם החדש של היצרנית הטאיוונית אסוס, שנושא את השם "Zenfone 3 זום", מיועד ללקוחות שעבורם צילום הוא יותר מסלפי מזדמן, צילום חתולים או "שיימינג" לנהגים משתוללים. הוא מצויד בשני חיישני 12 מגה פיקסל קדמיים, שפועלים בצמידות, האחד עם עדשת 25 מ"מ רחבה והשני עם עדשת 59 מ"מ.

צ'יפ מיוחד בוחר אוטומטית בין שלושה סוגים שונים של פוקוס אוטומטי לצורך התמקדות בעצמים נייחים או נעים ומושג תוך 0.03 שניות בלבד - נתון מקביל לזה של מצלמות דיגיטליות ייעודיות. לטענת החברה המצלמה מצטיינת גם בצילומים עם תאורה נמוכה תודות לרגישות גדולה פי עשרה מזו של סמארטפון ממוצע.

יש כמובן גם צילום וידאו ברזולוציה 4K וכדי לתמוך ביישומים הרעבים לכוח מצויד המכשיר בסוללה בנפח של לא פחות מ-5,000 מיליאמפר לשעה, שאמורה לספק עד 6.4 שעות של הסרטה הרצופה ברזולוציה מקסימלית - או עד 42 יום במצב המתנה. בנוסף ניתן להשתמש בסוללת הטלפון כדי לטעון מכשירים חיצוניים כמו שעונים חכמים. כל העסק, ביחד עם מסך 5.5 אינץ' ומעבד של קוואלקום, ארוז במארז בעובי 7.9 מילימטר ושוקל כ-170 גרם. המחיר באסיה נע סביב 530 דולר.

Mi Mix Xiaomi: קרמיקה סינית יוקרתית

כמו יצרנים סינים רבים גם חברת Xiaomi הסינית מתחילה לייצר כיום דגמים שמכוונים מעלה ודוגמה בולטת במיוחד היא מכשיר הדגל החדש Mi Mix, שבינתיים מיועד רשמית רק לשוק הסיני אם כי מיוצא משם בעקיפין דרך הרשת. זהו מכשיר שנמצא רשמית בקטגוריית ה"פאבלט" (מיזוג בין טלפונים לטאבלטים) בזכות מסך עצום בגודל 6.4 אינץ'. אולם שימוש בסגסוגת קראמית ייחודית ובטכנולוגיה של "מסך ללא שוליים" איפשר ליצור טלפון, שממדיו הפיזיים אינם גדולים מאלה של טלפונים טיפוסיים עם מסך 5.9 אינץ'.

החומר הקראמי, שממנו עשוי גם הכיסוי החיצוני וגם מסגרת הטלפון, תורם לא רק למראה ומגע ייחודי אלא גם אמור להיות חזק ומבודד הרבה יותר ממתכת רגילה. העיצוב, עליו חתום לא אחר מאשר מעצב העל פיליפ סטארק, מגיע עם כמה פטנטים מעניינים כמו יחידת מיקרופון/ רמקול שמצויידת בחיישן קרבה אולטרסוני, שמזהה את מיקום פניו של המשתמש ומאפשר לו לשמוע ולדבר משני צדדיו של הטלפון באותה יעילות. המסך עצמו הוא בטכנולוגיית IPS עם רזולציית HD מלאה מקובלת, המעבד הוא של קוואלקום (821) ויש מצלמת 16 מגה-פיקסל וצילום וידאו ב-4K. המחיר הטיפוסי נע בין כ-500 דולר ועד יותר מ-1,000 בהתאם לדגם.

HUAWEI מייט 9 "פורשה דיזיין": הטורבו של הטלפונים

אחת השיטות היעילות לטיפוס בסולם הסטטוס של הסמארטפונים הוא להזמין עיצוב ותכנון הנדסי מאחד מבתי העיצוב הבין-לאומיים היוקרתיים. במקרה של היצרנית HUAWEI מדובר בסדרה מיוחדת של ה-MATE 9 החדש, שעוצבה על ידי בית העיצוב התעשייתי "פורשה דיזיין", בבעלות יצרנית המכוניות פורשה. הטלפון מגיע בצבע הייצוגי של בית העיצוב - שחור סאטין ייחודי - כאשר הלוגו מופיע כמובן בגדול בחזית.

המסך הוא 5.5 אינץ' עם רזולוציה של 2K, שהיא גבוהה יותר מזו של הדגמים הרגילים בסדרה, והמפרט כולל עוד פריטי עלית, שמיועדים לבעלי תקציב גדול, כמו חיישן מצלמה כפול מבית לייקה, זיכרון RAM בנפח 6 ג'יגה וזיכרון פנימי תקני בנפח 256 ג'יגה. גם המחיר תואם את השאיפה היוקרתית ואת הסמל של פורשה: כ-1,390 יורו באירופה, שהם כ-200 יורו יותר ממכשיר הדגל הנוכחי של אייפון.

Hawkeye LTE: זיפזופ ללא מגע

אתרי גיוס המונים דוגמת "קיקסטרטר" נועדו במקור להפגיש בין יזמים נטולי תקציב לבין המונים נלהבים. אולם כיום הם הפכו גם לזירה של ניסויים שיווקיים וטכנולוגיים של חברות גדולות ועשירות, שמעוניינות לבחון את תגובת הקהל בצורה מבוקרת ואת נכונותו לשלם עבור חידושים.

מהלך כזה של ענקית הטלפונים הסינית ZTE, הוביל ליצירת הטלפון Hawkeye, שנמצא כיום בעיצומו של קמפיין גיוס ב"קיקסטרטר". הרעיון הוא "לתת ללקוחות לעצב ולתכנן את הטלפון שהם רוצים" והמוצר הסופי תוכנן בהתאם לתוצאות המשאל של לקוחות מ-176 מדינות. הפיצ'ר המרכזי אותו רצו רוב הלקוחות הוא טכנולוגיה, שתאפשר לתפעל את הטלפון ללא מגע יד אדם.

הטלפון פותר את הבעיה באמצעות שני פטנטים. הראשון הוא חיישן רשתית, שמזהה באופן מדויק את תנועות העין ומתרגם אותן לדפדוף בתפריטים ובדפי תוכן מעלה-מטה וימינה-שמאלה. החיישן פועל ממרחק של עד כמה עשרות סנטימטרים וניתן לגבות אותו באמצעות פקודות קוליות לצורך בחירה, כיבוי או איתור תוכן. הפטנט השני פחות מתוחכם אבל עדיין מבריק: כיסוי, שמאפשר הדבקה מהירה של הטלפון למשטחים ישרים - קיר, מראה, רהיטים וכו' - כדי שניתן יהיה להציב את הטלפון במיקום מתאים לקליטת העין. פרט לכך זהו טלפון עדכני עם מעבד קוואלקום 8 ליבות, מסך 5.5 אינץ', זיכרון 3 גיגה ועוד. המחיר למצטרפים הראשונים הוא כ-200 דולר.