שחקן מעוף: האסטרטגיה השבועית - אוכף על מדד 1,410

שתי "הבעייתיות" במדד, טבע ופריגו, עוצרות לקחת אוויר בשבוע הקרוב בטרם ימשיכו בתנועתן מטה. כל אלה אינם מעודדים מסחר עירני וחד-כיווני. לכן, הדשדוש ישוב לת"א ועימו ירידה נוספת בסטיית התקן

בורסה / צילום: תמר מצפי
בורסה / צילום: תמר מצפי

בשבוע שעבר הערכנו כי רמת 1,420 תישבר במהלך השבוע ואף הצענו אסטרטגיה מתאימה, שהניבה תשואה דו-ספרתית ביממה.

החולשה המקומית במעוף הורגשה גם ללא השוואה לנעשה מעבר לים, אך אנו הצבענו על הנקודה החשובה: בעת שפורסמה הסקירה היה שער הדולר 3.79 והערכנו כי יצלול לרמת 3.74, מהלך שימנע מהמעוף מלהתקדם. המטבע האמריקאי אכן ביצע המהלך האמור על אף איוולת המשך רכישת הדולרים מצד בנק ישראל, שכמובן רק מזמנת עוד ועוד ספקולנטים במקביל להפסד עשרות מיליוני שקלים באופן עקבי מדי חודש.

בבואנו לנתח את הצפוי השבוע אנו רואים רגיעה ולאחר יום או יומיים של עליה קלה, חזרה לסביבות 1,410. הדולר מיצה את המהלך מטה וניתן להניח כי הנגידה פלוג תשוב ותרכוש דולרים במה שיתרום  0.5-1% לצמד.

וול סטריט לא מתקדמת עוד וזקוקה לדחיפה מצד טראמפ: ביטול חוק דוד-פרנק הוא דחיפה ממשית למגזר הפיננסים, אבל זהו מתאבן בלבד לקראת ההחלטה החשובה באמת, זו שאינה צפויה בשבועות הקרובים, בדמות הורדת מס החברות.

אצלנו, שתי "הבעייתיות" במדד, טבע  ופריגו , עוצרות לקחת אוויר בשבוע הקרוב בטרם ימשיכו בתנועתן מטה. כל אלה אינם מעודדים מסחר עירני וחד-כיווני. לכן, הדשדוש ישוב לת"א ועימו ירידה נוספת בסטיית התקן.

העליה האחרונה בסטייה הייתה פקטור של קרבה לרמת 1,400 הפסיכולוגית, אבל חשוב לציין כי מייחסים לרמה זו סגולות פלא שאינן רלוונטיות. ייתכן שבעבר ניתן היה להתייחס לאותם מספרים עגולים כקריטיים, אלא שבבואנו לבחון גיוסי הקרנות והתעודות המהווים אינדיקציה ללחץ הציבור איננו מוצאים כל קורלציה. ישנן ימי ירידות עם עלייה בגיוסים - ולהפך. לכן, ההמתנה לוול סטריט בכדי לשבור רמה זו תימשך והמהלך לא יצא לפועל אורגנית.

במצב דברים זה, האסטרטגיה המתאימה הינה אוכף שבועי על מדד 1,410. יודגש כי הצלחת האוכף אינה בהכרח הגעה לסטרייק זה. די בירידה של כ-5 נקודות (נכון לזמן כתיבת שורות אלה מדד המעוף נסחר ברמת 1,420), כדי להניב רווח נאה וסגירה מוקדמת.

במקביל, שחקני המעוף שנותרו עם נכס בסיס רב בדמות מניות פועלים  ולאומי , צפויים להקטין חשיפה מנייתית בימים הקרובים. אין הכוונה להשפיע על המדד, אלא להיות בעלי יכולת השפעה לרכישה חוזרת ותמיכה בתרחיש ירידה אלימה ל-1,390 בהמשך החודש.

המצפים לבחינה חוזרת של שיאים במדד הבנקים צפויים להתאכזב ואם כבר השקעה במניות הפיננסים מוטב לפעול כמוסדיים ולהתמקד במניות הבנקים בארה"ב (בדגש על וולס פארגו ובנק אוף אמריקה), או אג"ח בנקים אירופה אטרקטיביים בהרבה. זו הסיבה בגינה ניתוח מכפילי הרווח המקומיים וכינוי הבנקים "זולים" חוטא לאמת ובפרט ביחס לאלטרנטיבות גדולות לאין שיעור, שאינן חשופות למצב בטחוני ו/או בחירות, נסחרות עדין מרחק רב משיאם. 

שחקן מעו"ף הוא אתר כלכלי-פיננסי, העוסק בניתוחים ודעות בכל תחומי שוק ההון לרבות נגזרים. ניתן לקבל באתר חו"ד חינם מטעם אנשי מקצוע וכן להחליף דעות עם אלפי גולשים.