עקב חשיפת "גלובס": ייצוגית נגד בזק בשל פרשת האנטי-וירוס

בשבוע שעבר נחשף ב"גלובס" כי בזק גובה עשרות מיליוני שקלים על תוכנת אנטי-וירוס שלקוחותיה אינם עושים בה שימוש

לבית המשפט הוגשה היום (א') בקשה לתביעה ייצוגית נגד בזק על סך 11 מיליון שקל במסגרת פרשת תוכנת האנטי-וירוס שהחברה ספקה כביכול ללקוחותיה, כאשר רוב-רובם של הלקוחות כלל לא הורידו את התוכנה, ובזק יודעת זאת אך ממשיכה לחייבם.

הפרשה נחשפה בשבוע שעבר ב"גלובס", ובזק לא הכחישה את דבר קיומה. הבקשה הוגשה באמצעות עורכי הדין טנוס ניזאר ורועי ביטון, בשמה של לקוחת בזק לשירות, רויטל שדה תמם. 

לטענת המבקשים, הבקשה לאישור התביעה כתובענה ייצוגית מוגשת בשם שתי קבוצות: קבוצה א' - כל הלקוחות של בזק מהם היא גבתה כספים עבור שירות האנטי-וירוס, אך לקוחות אלה כלל לא הורידו את התוכנה ולא השתמשו בו. הקבוצה השנייה היא כל הלקוחות של בזק אשר לא ידעו כי הם מנויים בשירות האנטי-וירוס של בזק, ומהם נגבה סכום חודשי. 

בתביעה נכתב כי בזק ספקה את התוכנה מבית מקאפי, כאשר היא מציעה אותה לרוב במסגרת הטבה ושדרוגי לקוחות בשנה השנייה שלהם כמנויים על שירות האינטרנט של בזק. הלקוחות מקבלים הודעת SMS ונדרשים לפעול להורדת התוכנה, שעלותה היא 10 שקלים לחודש. בפועל בין 80-90% מהלקוחות לא הורידו את התוכנה בכלל, כאשר בזק יודעת זאת - אך ממשיכה לחייב את הלקוחות.

בזק לא מוכנה לגלות כמה מנויים ממשיכים לשלם מבלי שהורידו את התוכנה, אך ההערכה בתוך בזק היא שמדובר ב-100-200 אלף לקוחות של השירות. 

בזק עדכנה לאורך השנים את הלקוחות ושלחה להם הודעות ועדכונים בחשבוניות, אך כאמור, רוב הלקוחות לא השלימו התקנת התוכנה - אך המשיכו לשלם מבלי לשים לב למידע המפורט בחשבונית. למרות זאת בזק ממשיכה את הגבייה ולא מפסיקה אותה. 

התובעים דורשים להעמיד את התביעה על 11 מיליון שקל עבור שתי הקבוצות, כאשר הקבוצה הראשונה תובעת 10 מיליון שקל, והשנייה תובעת מיליון שקל.