עו"ד בנקל דורש לזמן את בני משפחת פישמן לחקירה פומבית

המנהל המיוחד לנכסי אליעזר פישמן: "הם מתחמקים ממני כבר חודש. נוצר מעגל סוד סביב פישמן"

אליעזר וטובה פישמן בבית המשפט  / צילום:  שלומי יוסף
אליעזר וטובה פישמן בבית המשפט / צילום: שלומי יוסף

"בני משפחת פישמן מתחמקים מלשתף פעולה עם המנהל המיוחד ולהתייצב בפניו כפי שנתבקשו לא אחת, לצורך מסירת מידע בנוגע לענייניו של אליעזר פישמן ונכסיו" - כך כותב היום (א') עו"ד יוסף בנקל, המנהל המיוחד לנכסי פישמן, במסמך לבית המשפט, שבו הוא מבקש לזמן את בני המשפחה לחקירה פומבית.

עו"ד בנקל הגיש היום בקשה לבית המשפט המבקשת לחייב את רעייתו של אליעזר פישמן, טובה פישמן; וכן את ילדיו, ענת מניפז, רונית פישמן-אופיר ואייל פישמן; ואת חתניו, טל מניפז ורותם אופיר - להופיע בפני בית המשפט. לחלופין מוכן בנקל להסתפק בכך שבית המשפט יורה לבני המשפחה להתייצב תוך שבוע במשרדו ולהשיב לכל שאלותיו.

עו"ד בנקל מציין כי בני משפחת פישמן אינם רק קרובי המשפחה של אליעזר פישמן, "אלא משמשים גם כנושאי משרה בקבוצת פישמן ויחד עמו ועם רונית אבן (מנהלת בכירה וותיקה בקבוצה - ע.א) מרכיבים אתת 'מעגל הסוד' שלו", לדבריו.

בבקשה נכתב כי מזה חודש מתחמקים בני המשפחה להגיע אליו ולמסור לו מסמכים הקשורים למצבו של פישמן, וזאת למעט מניפז, שהסכימה להגיע פעם אחת, אך סירבה להשיב על כל השאלות. "כשזומנה בשנית הצטרפה למתחמקים", כותב בנקל.

עוד הוא כותב: "התחמקותם המתמשכת של בני המשפחה מלהיפגש, להשיב על שאלות ולספק את המידע שברשותם מחבלת - כך ממש! - במאמצים לקיים את הוראותיו של בית המשפט".

עוד הוא מוסיף: "ניסיונותיהם להסתיר המידע שברשותם מאריכה ומסרבלת, שלא לצורך, את ההליכים בתיק זה. מה עוד שבמקביל לסירובם לשתף פעולה עם המנהל המיוחד, הם אינם חדלים מלהלין, בין בעצמם ובין באמצעות עורכי דינם, כי הבקשות והתגובות שאנו מגישים לבית המשפט אינן מבוססות עלל העובדות כהווייתן. עובדות שכאמור הם אינם ששים, בלשון המעטה, לחלוק עימנו".

עו"ד בנקל מצרף לבקשתו את השתלשלות ההתקשרות עם משפחת פישמן. ב-9 בינואר פנה בנקל לבני המשפחה וביקש כי יגיעו אליו בכדי להשלים את הבדיקות שעליו. כעבור יומיים קיבל תשובה ולפיה: "בשל אילוצי יומננו, לרבות עיסוקינו בהכנת תגובה לבקשה שהוגשה כנגד גברת פישמן, אין בכוונת מרשתי לענות לך על שאלות שיועלו, ככל שיועלו, בכל הקשור לעניינים הקשורים במחלוקות התלויות ועומדות בבית המשפט".

בנוסף נכתב: "איננו עובדים אצלך או כפופים ללוחות הזמנים שלך. הזמנת בני המשפחה מהיום למחר איננה אלא ביטוי לזלזול בהם ובזמנם. בקשה לתאם את הזמנים כך שיתאימו לכולם היא לגיטימית, ואין זה ראוי להגיב לה באופן בוטה", כתב עורך דינם של משפחת פישמן, שלום גולדבלט.

"בני המשפחה בחרו שלא להיענות לפנייה והתנו תנאים מקדימים 'להסכמתם' לפגוש במנהל המיוחד ולהשיב על שאלותיו", כותב עו"ד בנקל בבקשה לבית המשפט.

בהמשך ניסה בנקל לתאם שוב מועד לפגישה, וזאת במקביל לכך שהגיש לבית המשפט לאיסור דיספוזיציה (שינוי בעלות בנכסים) נגד בני המשפחה מחשש להברחת נכסים. לאחר הגשת הצווים כתב עו"ד דוד לשם לעו"ד בנקל כי בני המשפחה לא יגיעו אליו בעקבות זאת: "משבחרת להגיש שני הליכים כנגד מרשיי, נשללה ממך הזכות להשתמש בסמכויותיך כבעל תפקיד".

בנקל דוחה את הטענה ואומר כי צווים אלה לא צריכים למנוע את שיתוף-הפעולה של המשפחה: "הצווים המבוקשים נועדו לשמר את המצב הקיים ולאפשר למנהל המיוחד לבצע את תפקידו ולהשלים את בדיקותיו בנוגעת למסת נכסי החייב וחובותיו".

בטיפול בתיק של פישמן, שהיקף חובותיו מוערך בכ-4 מיליארד שקל, בנקל אינו מסתפק בחקירה פישמן עצמו, אלא דורש לבדוק גם את נכסי בני משפחתו, וזאת לאחר שממצאיו עד כה העלו כי פישמן העביר נכסים ומתנות לבני משפחתו בשווי שעשוי להגיע לעד מאות מיליוני שקלים. 

תגובת ענת מניפז, אייל פישמן ורונית פישמן-אופיר: הבקשה חסרת יסוד עובדתי ומשפטי ואנו נגיש תגובה מסודרת לבית המשפט.