מנכ"ל אל-על בכנס תיירות: מתנצל על השיבושים בטיסות

בהמשך דבריו ציין דוד מימון את התחדשות צי המטוסים של אל-על, ובפרט את ההצטיידות במטוס הבואינג דרימליינר ■ כן הגיע לכנס שר התיירות הטורקי, בביקור ראשון של שר טורקי לאחר נרמול היחסים עם ישראל

דוד מימון / צילום: יונתן בלום
דוד מימון / צילום: יונתן בלום

אחרי שצו בית הדין הופר, וגם אתמול (ב') נרשמו שיבושים בטיסות אל-על (בין היתר ללונדון ובייג'ין), מנכ"ל אל-על, דוד מימון, דיבר היום (ג') בכנס התיירות IMTM. את דבריו פתח מימון בהתנצלות מהנוסעים שסבלו מהשיבושים בטיסות - ואלה כידוע רבים.

מימון הזכיר את התחדשות צי המטוסים של אל-על ואת מטוס הבואינג דרימליינר הראשון שאמור להיכנס לפעילות ברבעון השלישי השנה.

לדבריו, אל-על הביאה לישראל יותר מ-1.6 מיליון תיירים ביותר מ-30 אלף טיסות במהלך 2016 - כ-40% מסך התיירים שהגיעו ארצה. עוד הוא ציין כי ב-2017 תתרחב אל-על ליעדים חדשים באמצעות חברת-הבת סאן דור.

באותו הכנס נועד הבוקר שר התיירות יריב לוין עם עמיתו הטורקי, השר נאבי אבקי (Nabi Avci), אחרי שנים שבהן היה ריחוק בין הממשלות. זהו הביקור הראשון של שר טורקי אחרי נרמול היחסים בין ישראל וטורקיה.

יריב לוין ושר התיירות הטורקי / צילום: חן גלילי
 יריב לוין ושר התיירות הטורקי / צילום: חן גלילי

"זהו ביקור חשוב ולא מקרי של שר תיירות, משום שהתיירות היא דרך מעולה להכיר אנשים, לחזק את החיבור ביניהם, ובאמצעותה ניתן גם להפוך את הקשר בין המדינות טוב יותר ופורה יותר", אמר השר הטורקי.

השר לוין הוסיף על דבריו וציין כי "היחסים הבילטארליים בין ישראל לטורקיה הם מרכיב חיוני לייצוב האזור ולייצור תנופה כלכלית. ביקורו של עמיתי הטורקי יביא לשורה של מהלכים שיחזקו את היחסים האסטרטגיים בין ישראל לטורקיה, שיש להם חשיבות עצומה הן מבחינה גיאו-פוליטית והן מבחינה תיירותית".

שר התיירות הדגיש כי "אנו עדים לעידן חדש בתיירות לישראל: גידול בתקציבים ובמשאבים שמושקעים בתחום, שמביאים לעלייה במספר התיירים שמגיעים לארץ. אנחנו נעזרים גם במודל התיירות הטורקי על-מנת להגיע לתוצאות האלה".

טורקיה, שספגה השנה מהלומות טרור קשות, שילמה במחיר של ירידה במספר המבקרים במדינה. עם זאת, הנוסע הישראלי אימץ את חברות התעופה הטורקיות, בעיקר לשם טיסות קונקשן, כשיעדי הבטן-גב של טורקיה, שבעבר כיכבו במפת היעדים של הישראלים, מתחילים לשוב לתודעה. ההערכות הן שאם לא יהיו אירועים דרמטיים שירחיקו את התיירים, גם השנה יעלה מספר המבקרים בטורקיה בעונות הנופש.