שר הרווחה חיים כץ: תומך באבי ניסנקורן לראשות ההסתדרות

כץ לניסנקורן בכנס באילת: "אעמוד לצידך, אנחנו שותפים לדרך, ואעשה את כל מה שצריך בבחירות האלה, למרות ששלי יחימוביץ' היא חברה שלי, ואני אוהב אותה"

ח"כ חיים כץ / צילום: איל יצהר
ח"כ חיים כץ / צילום: איל יצהר

שר העבודה והרווחה חיים כץ הכריז הערב (ה') על תמיכתו באבי ניסנקורן לראשות ההסתדרות, בהתמודדות מול שלי יחימוביץ' בבחירות שיערכו בחודש מאי.

כץ הכריז לעבר ניסנקורן במסגרת נאום שנשא במושב המסכם של הכנס ה-21 לנושאי עבודה המתקיים באילת, כי "אעמוד לצידך, אנחנו שותפים לדרך, ואעשה את כל מה שצריך בבחירות האלה, למרות ששלי היא חברה שלי, ואני אוהב אותה".

מוקדם יותר התייחס ניסנקורן להכרזתה של יחימוביץ' על כוונתה להתמודד מולו על ראשות ההסתדרות: "אני מאד מאמין בלחיצת יד ובאמינות, ולצערי בשבועות האחרונים נתקלתי במצב דברים של חוסר אמינות מצד שותפים פוליטיים. אני לא חושב שהמשמעות של פוליטיקה היא להיות בלתי אמין ולומר דברים שאינם אמת. זו לא שפתי וזו לא דרכי".

ניסנקורן הוסיף והתייחס גם לעימות החריף מהשבועות האחרונים בין ההסתדרות שבראשותו לבין ועד העובדים בנמל אשדוד, על רקע הניסיון שהוביל אלון חסן להעבירו להסתדרות הלאומית: "בשבועות האחרונים אנחנו עדים לניסיונות לעשות דה לגיטימציה להסתדרות. כשבאים לציבור עובדים, מוליכים אותו שולל ומובילים להקצנה של יחסי העבודה בישראל - זה מסוכן מאד. אני נלחם מול הממשלה, מבקש שלא תוביל יוזמות חקיקה נגד העובדים ונגד כל ארגוני העובדים, אך למרבה הצער אמירות כאלה מזמינות עשיה נגדנו".

בתוך כך, יו"ר ההסתדרות הצהיר כי בקרוב יפעל להאצת התכנית לקיצור שבוע העבודה בישראל וקרא לנשיא התאחדות התעשיינים שרגא ברוש להירתם למהלך ולשתף איתו פעולה: "הדבר ישפיע לטובה על הפריון במשק, על שעות הרווחה עם המשפחה ויקל על צמצום פערים".

לדבריו, "העובדים בישראל חלשים, הפערים אדירים והנתונים שעולים מדוח העוני מדאיגים. העובדים קיבלו במשך הרבה שנים מעט מאד מהעוגה ורק בשנים האחרונות אנחנו מאזנים את זה. העובדים צריכים לקבל יותר ובצורה מאוזנת ומושכלת - שלא ממוטטת את שוק העבודה. עדיין, העובדים מרוויחים מעט מדי, עדיין יוקר המחייה הוא נטל כבד על שכר העובדים בכל הענפים ועדיין, עובדים בענף המלונאות שמפרנסים משפחה - קשה להם מאד. מי שמגיע לפנסיה - מקבל פנסיית רעב".

נשיא התאחדות התעשיינים ויו"ר נשיאות הארגונים העסקיים שרגא ברוש קרא בכנס לממשלה לפעול במהירות למען שיפור מעמדו של המגזר העסקי: "בלי לפתח את המגזר היצרני - נגיע למצב מסוכן. אני מביט בחשש על האבטלה הנמוכה - כי הסקטור היצרני לא קולט עובדים כבר 4 שנין. המגזרים היחידים שגדלים הם המגזר הציבורי ומגזר השירותים. יום אחד זה ייפסק. החקלאות, התעשייה והמלונאות - לא גדלו".

לדברי ברוש, "במסגרת יחסי העבודה ומתוך דאגה למשק אני מאמין גדול בשיתוף פעולה - ועל הממשלה להניח לארגוני המעסיקים ולארגוני העובדים להתקדם לבד ולעשות ביחד את מה שהם יודעים לעשות. ביחסי עבודה יש בלמים ואיזונים ויש לשמור עליהם".

 

כץ: "לא להתייחס לעיתונות"

במסגרת דבריו לפני באי הכנס באילת אמר עוד שר העבודה והרווחה כץ: "לא צריך להתייחס לעיתונות וצריך לעבוד: אם לא אביא תוצאות, אני לא אהיה ראוי לתפקידי ולא אהיה בו. אבל שיתנו לעבוד. המגזר הממשלתי הוא בלתי נתפס: אם מנהל רשות החברות הממשלתיות אורי יוגב מסתובב בפרוזדורים ואומר לכל מי שמוכן לשמוע שהוא לא סופר ולא רואה ממר את שר האוצר, משה כחלון והוא עדיין מכהן בתפקידו.... מה אגיד לכם. אז עשו לו שימוע שנמשך 8 שעות ואחר כך קובעים שהוא לא יתראיין במשך שבועיים. תגידו, זה נראה לכם רציני?".

לדברי כץ "אני רוצה שהממשלה תתנהל כמו עסק פרטי: אם היא תפעל כך, הכל ייראה אחרת. רק שיתנו לנו לעבוד. אם לא נצליח - שיתנו לנו בעיטה בראש".