רו"ח משה ליאון, מייסד פירמת ליאון-אורליצקי, פורש מהשותפות

רו"ח משה ליאון, מי שייסד את משרד ראיית החשבון ליאון-אורליצקי לפני 25 שנה, הודיע הבוקר כי הוא פורש מהשותפות במשרד ובכלל זה מהעיסוק בראיית חשבון

משה ליאון / צילום: איל יצהר
משה ליאון / צילום: איל יצהר

רו"ח משה ליאון, מי שייסד את משרד ראיית החשבון ליאון-אורליצקי לפני 25 שנה, הודיע הבוקר (א') כי הוא פורש מהשותפות במשרד ובכלל זה מהעיסוק בראיית חשבון.

רו"ח משה ליאון (55), לשעבר מנכ"ל משרד ראש הממשלה, כיום חבר הנהלת העיר ירושלים, אחראי תחום מנהלים קהילתיים בעיר. ליאון, המקורב לשר החוץ ויו"ר מפלגת ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, הקים את הפירמה בשנת 1991 יחד עם 3 שותפים. בשנת 2001 התמזג המשרד עם משרד רואי החשבון לוין, דב, אורליצקי ושות', ובינואר 2007 התמזג עם המשרד הירושלמי חגי ולנשטיין ועם משרדו של רו"ח דודי גולדברג, ראש לשכת רואי החשבון לשעבר. 

שמו של ליאון, שהתמודד בבחירות האחרונות לראשות העיר ירושלים, פורסם לאחרונה בקשר לחקירתו כחשוד במסגרת פרשת השחיתות הציבורית הגדולה המכונה "פרשת ישראל ביתנו", ואולם לפני מספר חודשים הודיעה המשטרה כי הוחלט לסגור מחוסר ראיות מספיקות את תיק החקירה שנפתח נגדו.

משרד ליאון-אורליצקי ושות' הוא ממשרדי רואי החשבון המובילים בישראל למתן שירותי חשבונאות וביקורת, מסים וייעוץ. המשרד חבר ברשת MOORE STEPHENS INTERNATIONAL, המעניקה לו פריסה בינלאומית. באמצעות 16 שותפים ו-230 עובדים, המשרד מספק שירותים רבים ומגוונים: ביקורת וחשבונאות, ייעוץ וליווי עסקי, תכנון מס מקומי ובינלאומי וניהול סיכונים למגוון חברות גדולות וקטנות, בקשת רחבה של תחומי עיסוק בארץ ובחו"ל.

תחומי ההתמחות של ליאון-אורליצקי ושות' כוללים מענקי השקעה, כינוסים ופירוקים, תמריצים ותמיכה ממשלתית. עם לקוחות המשרד נמנות חברות ציבוריות ופרטיות, משקיעים מחו"ל, מפעלי תעשייה, רשויות מקומיות, משרדי ממשלה, עמותות וקיבוצים. 

רו"ח משה ליאון מסר היום: "אני מסיים קריירה ארוכה ופורייה של שותפות במשרד ליאון-אורליצקי, שאותו ייסדתי בשנת 1991. התחלנו ממשרד קטן והתפתחנו וגדלנו עם השנים יחד עם צוות מסור ומקצועי מהשורה הראשונה של תחום ראיית החשבון בישראל. אני גאה בהישגיה של הפירמה ובהון האנושי שלה, ורוצה הודות לשותפיי לדרך, שבלעדיהם הישגיי הפירמה לא היו יכולים לקרות, ולכל מי שהיה לצידי לאורך דרכי המקצועית". 

ממשרד ליאון-אורליצקי נמסר: "רו"ח משה ליאון, מי שייסד את הפירמה, הודיע לשותפיו בחודשים האחרונים על כוונתו לפרוש מתפקידיו במשרד. ליאון הוא מעמודי התווך של המשרד, ואנו מודים לו על שנים ארוכות של שותפות וחברות". 

עופר אורליצקי, שותפו של רו"ח ליאון ב-15 השנים האחרונות, מסר: "משה שותפי וחברי, הרוח החיה, נטל תפקיד מרכזי בפיתוח ובצמיחה של הפירמה מיום היווסדה על-ידו. אני שמח על הזכות שהייתה לי לעבוד איתו ולצידו, להיות שותפו להישגים. בשמי ובשם השותפים במשרד, רואי החשבון והעובדים, אני מבקש לאחל לו הצלחה רבה בהמשך דרכו. אני בטוח שבכל דרך שיבחר יזכה לברכה בפעילותו".