צפון קוריאה רוצה את התייר הישראלי: קבוצות יקבלו אשרת תייר

הסכם תיירות ראשון ובלעדי יאפשר לקבוצות ישראליות לקבל אשרת תייר ולטייל בצפון קוריאה ■ הקבוצות הראשונות יוכלו לשם כבר באביב הקרוב, באמצעות חברת "תרבותו" מקבוצת רימון כמה זה יעלה לכם?

חיילי צפון קוריאה / צילום: רויטרס
חיילי צפון קוריאה / צילום: רויטרס

חברת אופקים (באמצעות חברת-הבת "תרבותו" מקבוצת רימון) קיבלה את הזיכיון להנפיק ויזות לצפון קוריאה, אחת המדינות המסתוריות והמבודדות בעולם, והיא מעמיקה את הצעותיה לטיולים מאורגנים לצפון קוריאה עם כמה קבוצות שיצאו באפריל הקרוב.

קבוצות אלה יצטרפו למספר קבוצות שכבר הוציאה תרבותו לצפון קוריאה, כשטיול בן 11 ימים (דרך בייג'ין, כולל עצירה ליום) יעלה 3,850 דולר, וטיול ל-12 ימים יעלה כ-4,050 דולר.

יודגש כי גם חברת אקו טיולים מציעה טיולים מאורגנים לצפון קוריאה במחירים דומים: טיול של 11 ימים (כולל מצעד ה-1 במאי) יעלה 3,800 דולר, וטיול בין 13 ימים בחודש אפריל יעלה 4,200 דולר. טיולים דומים מציעה גם חברת עולם נסתר.

הביקור בצפון קוריאה לא רק מאפשר הצצה אל אחד היעדים המבוצרים בעולם, אלא שהוא כמובן מפוקח לכל אורכו על-ידי נציגי הממשל המקומי, שגם קובעים את תכניו ומתלווים לקבוצה (הטיולים מתאפשרים באופן מאורגן בלבד).

הבשורה כעת היא כאמור בהליך הוצאת הוויזה, שמתבצע דרך חברת הנסיעות אופקים, והקשר הישיר שלה עם לשכת התיירות הצפון-קוריאנית.

כ-30 אלף תיירים הורשו לבקר בשנת 2016 בצפון קוריאה, 29 אלף מהם הם תיירים סיניים, והיתר הם תיירים משאר מדינות העולם, 100 מתוכם ישראלים שכבר נסעו במסגרת טיול מאורגן עם ויזות מיוחדות.

באביב הקרוב יוכלו עשרות ישראלים נוספים לקבל הצצה מקרוב על המתרחש בצפון קוריאה, המונה כ-25 מיליון אזרחים - מתוכם 4 מיליון משרתים בצבא.

מדובר בטיול בעל אופי שונה, כשכולו כאמור מתואם ומפוקח על-ידי נציגי הממשל, שגם מלווים את המטיילים לכל אורך השהות ומוודאים שהם מתנהלים לפי חוקי המדינה שבה כולם סוגדים, מאהבה או מפחד לשליט אחד, קים ג'ונג און, דור שלישי לשליטי המדינה.

שתי המדינות הקוריאניות קמו ב-1945, ואחרי מלחמה ממושכת בין שתיהן, נחתם הסכם הפסקת אש (ומעולם לא נחתם ביניהן הסכם שלום). בשנות ה-70 אימצה צפון קוריאה את "אידאולוגית הג'וצ'ה", הדוגלת בעצמאות פוליטית, אי-תלות כלכלית והסתמכות על הגנה עצמית - מה שהוביל לבידודה הכמעט מוחלט של צפון קוריאה משאר העולם. באורח מוזר למדי, צפון קוריאה מכנה את עצמה "מדינה דמוקרטית" (שבה מותר להצביע רק לשליט).

במסגרת הטיול המאורגן, שעלותו למשך 11 ימים מסתכמת ב-3,850 דולר (טיסות דרך סין), המטיילים יבקרו באתרי תיירות חשובים בעיקר באיזור פיונגיאנג, בירת צפון קוריאה, כשברובם הם מורשים גם לצלם (כשלשלב ידיים - אסור).

קניות כמובן אינן בתפריט, כשתיירים אף אינם מורשים להחזיק במטבע המקומי של המדינה (וון), אלא הם יכולים להשתמש בדולר, אירו ויואן סיני.

הסלוגן שתחתיו משווקים הטיולים הללו הוא "הכי רחוק מכדור הארץ על פני כדור הארץ", והוא כנראה ממחיש את החוויה שמצפה למבקרים.