אושרה תוכנית ל-12,000 יח"ד במחנה סירקין בפתח-תקווה

בנוסף אושרו 365 אלף מ"ר מסחר ותעסוקה ■ תחילת הפינוי יוני 2018 והוא יימשך עד 2021

לאחר התנגדות ארוכת-שנים מכיוון התושבים והעירייה, אישרה הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מחוז מרכז את תוכנית השלד לפינוי מחנה סירקין בפתח-תקווה הכוללת כ-12,000 יחידות דיור.

המדובר בתוכנית שקובעת את עקרונות הפיתוח הכוללים של המתחם בן ה-2,600 דונם, ולפיהם צפיפות היחידות תהיה לפי עמדת משרד הביטחון. מצד שני, תוגדל כמות השטחים למסחר ולתעסוקה כמעט פי 2 מהחלופות המקבילות ותעמוד על 365 אלף מ"ר, דבר שיביא להכנסות רבות יותר לקופת העירייה.

תוכנית מחנה סירקין, שבחלקו המזרחי של פתח-תקווה, בצמוד לשכונת עמישב והדר גנים, גובשה והוגשה בהתאם להחלטת הממשלה לפינוי מחנות צה"ל במרכז הארץ. 

לפי החלטת ממשלה משנת 2015 מחנה סירקין יתפנה בשלבים כבר ביוני 2018, והפינוי יושלם עד 2021, אלא שעד כה לא נקבעה כמות הבנייה במתחם. כעת, מקווים בממשלה כי בנייה מאסיבית של יחידות למגורים תביא למענה רחב יותר להוזלת הדירות למגורים באזור המרכז.

לפי התוכנית יוקמו שני פארקים לאורך הנחלים מזור ושילה ופארק המשמר חורשת אקליפטוסים ותיקה שבסמוך לכפר סירקין. כמו כן, שמה התוכנית דגש על היבטים תחבורתיים הנותנים מענה לבעיית עומסי התחבורה באזור ע"י פיתוח מערכת תחבורה תומכת, בדגש על תחבורה ציבורית. בנוסף התוכנית שמה דגש על פיתוח תחנת הרכבת "סגולה" הסמוכה והנגשתה למתחם, וזאת על מנת לעודד את השימוש בתחבורה ציבורית. עוד מציעה התוכנית שטח בהיקף של כ- 200 דונם לתכנון עתידי.

גיבוש תוכנית השלד לווה ע"י ועדת היגוי רב-תחומית בהשתתפות נציגי משרדי ממשלה, הרשויות המקומיות ונציגי גופים מקצועיים. ועדת ההיגוי קיימה מספר רב של דיונים במסגרתם דנה במכלול ההיבטים התכנוניים, לרבות היבטי כלכלה, תעסוקה, תחבורה, ערכי טבע ונוף, תכנון אורבני ושימור מבנים היסטוריים.