ביהמ"ש מציע להאריך את הקפאת נכסי ילדי פישמן עד מאי

לצדדים ניתנה אפשרות להגיב להחלטה בתוך שבוע ■ לפי ההצעה, עד חודש מאי יחליט המנהל המיוחד אם לבקש לכלול את הנכסים כחלק מנכסיו של פישמן האב

השופט איתן אורנשטיין מציע להאריך עד לתחילת חודש מאי את הצו לאיסור דיספוזיציה בנכסים של ילדיו של אליעזר פישמן. את הצו ביקש המנהל המיוחד שמונה לתיק זה, עו"ד יוסי בנקל.

"עיינתי בכתבי הטענות של הצדדים, ומוצע להם הסדר, לפיו יתאפשר למנהל המיוחד (בנקל - ע"א) לבדוק את הנדרש, וככל שימצא לנכון, יגיש את ההליך העיקרי עד ל-1 במאי, שאם לא כן יפקע הצו הארעי", כותב אורנשטיין.

לצדדים ניתנה אפשרות להגיב להחלטה בתוך שבוע.

נזכיר כי עו"ד בנקל ביקש להטיל איסור על ילדיו של פישמן: ענת מניפז, רונית פישמן אופיר ואייל פישמן לבצע שינוי בעלות בווילות שבבעלותם בסביון. בתגובה דרשו הילדים לדחות את הבקשה, בטענה כי הם עצמם אינם פושטי רגל.

כאמור, השופט אינו פוסל על הסף את האפשרות שהווילות של ילדי פישמן ייחשבו כחלק מנכסיו של פישמן עצמו. כעת הכדור יעבור אל בנקל, שיחליט סופית בחודשיים וחצי הקרובים האם לבקש לכלול את אותן וילות, שערכן הכולל עומד לכל הפחות של עשרות מיליוני שקלים, כחלק מהנכסים של פישמן עצמו, שיימכרו לטובת הנושים.

בהגשת הבקשה כתב בנקל כי "בקשתי לאסור על העברת בעלות בנכסי בני משפחת פישמן הוגשה על בסיסו של המידע הראשוני ומעורר החשד, בדבר העברתם של הנכסים בין בני המשפחה לבין עצמם - כאשר לגרסת החייב, אליעזר ובתו ענת מניפז, הם נרכשו מכספי החייב, או מכספים משותפים של החייב ואשתו. הבקשה הוגשה במטרה למנוע זליגת נכסים שיכול ויש לחייב זכויות בהם".

הבקשה הוגשה לאחר שהתברר לעו"ד בנקל כי רק לפני כחודשיים נתנה רונית פישמן בית במתנה לאחותה ענת מניפז, וזאת לאחר שהיא עצמה קיבלה בית במתנה מהוריה רק לפני כשנתיים. לדברי בנקל, מניפז העבירה מחצית מזכויות הבית לבעלה.

"העברה סיבובית זו של נכסים בין בני המשפחה מעלה יותר מחשד כי הנכסים כולם שייכים לחייב עצמו, ולנוכח הקשיים הכלכליים להם נקלע, הוא מנסה להרחיק נכסים אלה מעצמו ובדרך זו - גם מנושיו", כתב בנקל בבקשה.

כאמור, שלושת ילדיו של פישמן ביקשו לדחות את הבקשה. "בקשה זו מהווה המשך ישיר לגישתו התמוהה והפסולה של המנהל המיוחד, אשר באופן שיטתי מנסה לערבב ולבלבל בין אליעזר פישמן לבין צאצאיו, חתניו וכלתו, אשר - צריך כנראה להזכיר - כל אחד מהם הינו אדם מבוגר ועצמאי, ואף לא אחד מהם מצוי בהליכי פשיטת רגל", נכתב בתגובת ילדי פישמן, שהוגשה באמצעות עורכי הדין דוד לשם וד"ר אלעד פלד ממשרד ניר כהן-לשם ושות'.

עוד לדברי ילדי פישמן, "הפוך והפוך בבקשה, ולא תמצא בה בדל ראיה, ולו הראשונית שבראשונית, לכך שהנכס הנדון הועבר על-ידי פישמן האב או נרכש על-ידו או בעזרתו. אדרבא: המנהל המיוחד מודה בפה מלא כי אין לו כל ראיה כזו".