חברת הביטוח שומרה תבטח נסיעות שיתופיות של Waze

חברת הביטוח מקבוצת מנורה מבטחים תכסה את לקוחותיה המבוטחים בביטוח רכב חובה, שיסיעו נוסעים באמצעות אפליקציית הקארפול Waze Rider

ווייז / צילום מסך
ווייז / צילום מסך

שיתוף פעולה בין אפליקציית הניווט הפופולרית WAZE (ווייז) לבין חברת הביטוח "שומרה" מקבוצת מנורה מבטחים, מחזק את תחום הנסיעות השיתופיות בישראל. חברת הביטוח תכסה את לקוחותיה, נהגים המבוטחים בביטוח רכב חובה, גם בשירות שיתוף הנסיעות של Waze Carpool. הנהגים יוכלו להסיע נוסעים בשירות וליהנות מכיסוי ביטוחי מלא במקרה של תאונת דרכים.

נזכיר, כי שירות שיתוף הנסיעות של ווייז, מחבר בין נוסעים המשתמשים באפליקציית Waze Rider לבין נהגים המשתמשים ב-Waze למטרת נסיעה שיתופית במסלול הנסיעה היומיומי - תמורת השתתפות כספית בהוצאות הדלק. 

עד כה סוגיית ביטוח הרכב והנוסעים, בשירות בו הצדדים חולקים את הוצאות הנסיעה, העלתה שאלות בנוגע לכיסוי הביטוחי כחלק מביטוח החובה הסטנדרטי, והמהלך של "שומרה" מהווה הרמת כפפה מצידה. שומרה מצטרפת לחברת ביטוח ישיר אשר הכריזה כי תכסה את הלקוחות שלה בעת הסעת נוסעים באמצעות Waze Carpool לפני כ-10 חודשים. 

לדברי איל טולדנו, סמנכ"ל שומרה וראש תחום פרט בחברה: "כשתי חברות מובילות בתחומי עיסוקן, שיתוף הפעולה בין שומרה ל-Waze הוא טבעי ומתבקש. המהלך צפוי להקנות יתרון למבוטחי שומרה הקיימים ולהגדיל את הביקוש למוצרי שומרה בקרב סוכני הביטוח המשווקים את מוצרי החברה. הכיסוי הביטוחי האמור מתייחס לנסיעות שיתופיות הנעשות באמצעות האפליקציה, ובהתאם למגבלות ולתנאים שנקבעו, כל זאת במסגרת ביטוח החובה הסטנדרטי בשומרה וללא תוספת תשלום מעבר לעלות ביטוח החובה הרגילה".

נציין, כי "שומרה" היא לא מחברות הביטוח הגדולות בישראל ומספר הלקוחות שלה בביטוח רכב חובה הוא לא גדול עד כי מדובר בבשורה אמיתית לתחום הנסיעות השיתופיות. יחד עם זאת, אכן מדובר במהלך מבורך שהענף מקווה שיתפשט גם לחברות ביטוח אחרות.