ללא ילדים: שלל יעדים וחבילות משתלמות לחופשה רומנטית

ה-valentine's day הוא הזדמנות מצוינת עבור כל הרומנטיקנים שביניכם לשים תרמיל על הגב או מזוודה במטוס ולצאת ולממש את אהבתכם מעבר לים ■ חברות הנסיעות מציעות חבילות נופש מיוחדות ביעדים רומנטיים

צ'ק אין, חופשה רומנטית/ צילום: שאטרסטוק
צ'ק אין, חופשה רומנטית/ צילום: שאטרסטוק

ה-valentine's day שחל ב-14 לפברואר הוא יום מיוחד עבור הרומנטיקנים. חברות הנסיעות גם הן יודעות להציע כמה מרשמים מדויקים לקהל האמור. לדוגמה, בחברת וואלה טורס יצאו עם סדרת טיולים ביעדים המשלבים כחלק מהטיול גם אתר בעל רקע רומנטי.

אחד מהמפורסמים שביניהם הוא "המרפסת של יוליה בוורונה" - אותו בית מפורסם בו שוכנת המרפסת של יוליה ממחזה האהבה הטרגי של ויליאם שייקספיר. הרומן אמנם התרחש במאה ה-14, אך האתר זוכה לרבבות מבקרים מדי שנה ונחשב לאתר עלייה לרגל לאוהבים או לבעלי לב שבור.

יעד פופולרי נוסף אותו מציעה החברה הוא גשר קארל בפראג - זוגות אוהבים נוהגים להצמיד מנעול אל הגשר ובכך לכאורה "לנעול" את אהבתם, מנהג שהחל כאן והפך לנפוץ בכל העולם.

יעד רומנטי נוסף הוא בית האופרה בפריז, זאת בזכות סיפור האהבה הטרגי ב"פנטום האופרה" - הרומן הגותי שכתב גסטון לרו בתחילת המאה ה-20, המגולל את סיפור אהבתו הבלתי אפשרית של גבר בעל פנים מעוותות לזמרת אופרה צעירה.

פריז ואיטליה אכן מוכרות לכולם בזכות סיפורי האהבה המרגשים שלהן, אבל יש עוד הרבה יעדים פחות מוכרים, שמושכים אליהם תיירים, בזכות יופיים והסיפורים שמאחוריהם. חברת אשת טורס יודעת להציע מספר יעדים כאלה.

אחד מהם הוא פושקאר, כפר קטן בהודו השוכן למרגלות אגם קדוש ומסביבו הרים ירוקים, אשר טומן בתוכו סיפור אהבה קסום. ישנן מספר גרסאות לסיפור האהבה, ואחת מהן מספרת שהאגם הקדוש נוצר כאשר נפל מידו של ברהמה (אחד האלים המרכזיים בדת ההינדית) פרח לוטוס, וממנו נברא האגם. ברהמה הגיע לפושקאר להתחתן עם בחירת ליבו, אך זו איחרה לחתונה. כשברהמה הבין שכלתו העתידית לא תגיע, החליט להתחתן עם אחרת.

אבל כאשר הגיעה הכלה המקורית, היא הזדעזעה והתרגזה כל-כך שהטילה עליו קללה - אף אחד לא יסגוד לו בשום מקום בהודו חוץ מאשר בפושקאר. כך קרה שמקדש ברהמה היחיד בהודו נמצא בפושקאר, על גדות האגם, ושני מקדשים נוספים ניצבים על פסגת ההרים משני צידי האגם - אחד לכל כלה.

ונקנח את סקירת האהבה שלנו עם מקום שכל כולו רומנטיקה. אפרודיטה היא כידוע אלת האהבה והיופי במיתולוגיה היוונית. אוהבים וסופרים סיפרו אינספור סיפורים על אהבותיה ומעלליה. אחד מהם מספר כי הטיטן כרונוס סירס את אביו אורנוס והשליך אותו לים. מתוך הקצף שעלה סביב, עלתה והופיעה אפרודיטה. משם הגלים נשאו אותה כל הדרך לאי קפריסין ובגלל זה, היוונים קוראים לאפרודיטה בשם קייפריס, כלומר "גבירת קפריסין".

כך או אחרת, אם להודו ואם לפריז - מה שחשוב יותר מהלוקיישן או סיפור האהבה ההיסטורי הוא איזו אהבה יש לכם בלב. שתהיה לכם חופשת אהבה מוצלחת.