ליכודניקים בכורח המציאות

בשביל מה אנשים מצטרפים למפלגות אם לא כדי להשפיע על דרכן?

"מדובר באנשי ימין שמנסים להשתלט על מקומות ברשימת הליכוד לכנסת", כתב חבר מרכז הליכוד גבריאל קדוש במכתבו לעו"ד אבי הלוי, היועץ המשפטי של מפלגת הליכוד. "אנחנו חייבים להוביל שינוי בחוקת הליכוד כדי להגן על רשימת הליכוד לכנסת".

לא, לא, המשפט הזה הוא אמת אלטרנטיבית. את האמת העובדתית מקבלים כאשר מחליפים מילה אחת: במקום ימין - שמאל. זוכרים את התרגיל של משה פייגלין שהביא אתו אלפי מתנחלים שהתפקדו לליכוד בשביל "להשתלט על מקומות ברשימת הליכוד"? אף קדוש לא קם אז כדי להתקומם על כך.

נטרול המהלך של פייגלין

הפעם זה לא פייגלין, אלא ליאור מאירי, שמבקש לעשות את אותו הדבר שעשה פייגלין - אבל לטובת המרכז-שמאל. למדנו על כך בכתבה ששודרה שלשום (ב') בחדשות ערוץ 2. מאירי, המארגן של הקבוצה, מאמין שהליכוד לא עומד להפסיד את הבחירות בזמן הקרוב.

המסקנה: לארגן קבוצה גדולה ככל האפשר שתתפקד למפלגת השלטון כדי להחזירה מהימין הקיצוני אל המרכז לפחות, ואם אפשר אז עם קצת נטייה לשמאל. המטרה בעצם לנטרל את מה שעשה פייגלין בהצלחה ניכרת.

ההבדל בין שלטון רקוב לנאור

המטרה היותר חשובה בעיני היא החלפת חברי כנסת בלתי ראויים באנשים איכותיים. איכות האנשים עושה את ההבדל בין שלטון רקוב לבין שלטון נאור. רשימת הליכוד עמוסה בכאלה שמקומם אינו בכנסת, כמו גם בכמה רשימות אחרות, אם כי באף אחת מהן זה לא מגיע לרמה הנמוכה ה"מקובלת" בליכוד. לא נזכיר שמות, כולם מכירים אותם, חלקם אפילו יושבים (ויושבת) בממשלה. אלה אנשים שיש להם השפעה על כל תחום בחיינו, למרות שאין להם את הכישורים, האופי והאישיות הדרושים לכך.

נטמעים ונגררים

אם נביא אנשי איכות במקום אנשים שאינם כאלה, הדברים חייבים להשתפר. גם בתחום היחסים בתוכנו וגם בתחום המדיני. האם יש מחלוקת שאנשים חכמים ומשכילים עדיפים לציבור ולמדינה על פני טיפשים וקיצוניים? ויצוין מיד, לפני שיגיעו המחאות, כי יש בין חברי הכנסת של הליכוד גם אנשים שהם בהחלט חיוביים, אלא שהם נטמעים בתוך ההמון הסואן או נגררים אחריו.

הליכוד והמוסר

במקום להסתפק בטרוניות ונהי, ליאור מאירי עושה מעשה. והנה הוא נתקל בשאלות כמו האם זה מוסרי, האם זה דמוקרטי להצטרף למפלגה כדי לשנות אותה ואת פניה. בעיניי זה מגוחך. בשביל מה אנשים מצטרפים למפלגות אם לא כדי להשפיע על דרכן? לא חשבתי שזה לא דמוקרטי גם כשפייגלין עשה את זה. ובאשר למוסר - נו, כשחברי מרכז הליכוד מדברים על מוסר...