סגירת תיק דבאח - אבסורד

כל עוד גורל בעלי החיים מופקר בידי משרד החקלאות, לא יהיה כל שינוי

 בית המטבחיים דבאח/ צילום:דוברות אנונימוס
בית המטבחיים דבאח/ צילום:דוברות אנונימוס

משרד החקלאות הודיע כי החליט לסגור את תיק דבאח בשל "חוסר ראיות". חוסר ראיות? מדובר באחת מהפרשות המזעזעות שתועדו במצלמה נסתרת וכללו התעללות אכזרית בבעלי חיים בבית מטבחיים בישראל.

נכון שבעלי החיים המובלים לשחיטה בבית המטבחיים לא אמורים ללקק דבש עד מותם, אך במדינה מתוקנת העובדים במקום לא אמורים לחשמל אותם בעיניהם, להטיח אותם בשערי ברזל, להכות אותם ואף לשחוט אותם באופן כזה שהם יישארו בחיים ויעמדו על רגליהם. 

כל הפעולות האלה, לשיטת משרד החקלאות, הן פעולות לגיטימיות שאינן מצדיקות הגשת כתבי אישום. והאמת שהדבר אינו מפתיע. באופן אבסורדי, משרד החקלאות הוא שאמון על אכיפת חוק צער בעלי חיים במדינת ישראל - ואין זה אלא לתת לחתול לשמור על השמנת. כל עוד גורלם של בעלי החיים מופקר בידי המשרד שדואג למי שמתעלל בהם, לא יהיה כל שינוי. 

כבר כמה שנים שעולה הדרישה בציבור להעביר את סמכויות אכיפת חוק צער בעלי חיים מידיו הרשלניות של משרד החקלאות לידיו של המשרד להגנת הסביבה. טעתה ועדת לוקר שבחנה את הנושא והגיעה למסקנה כי החוק צריך להישאר אצל אלה שרואים בעגל שנשחט ונותר בחיים, כדבר לגיטימי.

מבקר המדינה כבר קבע כי משרד החקלאות לא אוכף את חוק צער בעלי חיים, וכי החוק, שנחקק לפני למעלה מ-20 שנה, ממתין לשר חקלאות שיחתום על תקנות שיתנו לחוק שיניים ויגדירו כיצד בדיוק על החקלאים להתנהל מול חיות משק.

אף שר חקלאות לא העז עד היום להרגיז את החקלאים ולחתום על התקנות. אולי אורי אריאל יפתיע? ואולי לא.