תואר כפול: 9 מיליון - הפרסומת האהובה והזכורה ביותר השבוע

גיאוקרטוגרפיה: הפרסומת המושקעת ביותר בשבוע החולף היא זו של משרד החינוך להעצמת מורשת יהדות המזרח - אך היא לא נכנסה לדירוג הזכורות והאהובות

שני כהן, 9 מיליון / צילום: מתוך הקמפיין
שני כהן, 9 מיליון / צילום: מתוך הקמפיין

המיקום של הפרסומות למותג 9 מיליון בראש דירוג הפרסומות האהובות הוא כמעט עניין של שגרה, אך השבוע הפרסומת ממוקמת גם בראש הפרסומות הזכורות. הפרסומת, באמצעות משרד הפרסום גליקמן-שמיר-סמסונוב - שבה נראית שני כהן שולחת מתחת לשולחן אסמס ללקוח שרוצה לעזוב את שוקה, בעוד היא מעמידה פנים שההודעה היא מ-9 מיליון - רושמת שיעורי זכירה הנמוכים ב-30% מהממוצע החצי-שנתי של הפרסומות המובילות, העומד על 7.1%. שיעורי האהדה לה גבוהים ב-3% מהממוצע החצי-שנתי של הפרסומות המובילות, העומד על 27.9%.

הקמפיין של משרד החינוך להעצמת מורשת יהדות ספרד והמזרח ("3 עובדות שכל ישראלי צריך להכיר") הוא המושקע ביותר מבחינה תקציבית בשבוע החולף. עם זאת ולמרות ההשקעה, המסר לא מצליח להיחרת בתודעה, והקמפיין באמצעות לפמ כלל אינו משתלב בדירוג הפרסומות הזכורות והאהובות.

מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי סך ההשקעה בקמפיין עומד על כ-1.13 מיליון דולר במחירי מחירון. בשבוע שעבר קמפיין הפרסומות המושקע ביותר היה של מחלבות גד למוצרלה פרסקה עם סך השקעה העומד על כ-1.2 מיליון דולר.

עוד עולה מנתוני יפעת כי מספר הפרסומות והחסויות ששודרו השבוע גבוה ממספרן בשבוע שעבר, ועומד על 561 לעומת 491 בשבוע הקודם. סך התקציבים שהושקעו השבוע בקמפיינים הפרסומיים גבוה ממה שהושקע בשבוע שעבר, ועומד על כ-40.4 מיליון דולר לעומת כ-30 מיליון דולר בשבוע הקודם.

זכורות אהובות
 זכורות אהובות