ועדי רשות השידור להנגבי: "ראה בנו שותפים מלאים לשיקום"

על רקע דבריו של מ"מ שר התקשורת החדש, לפיהם הוא תומך במתווה של שיקום רשות השידור, מצהירים היום העובדים: "מוכנים לפתוח במו"מ מהיר" ■ באוצר, שם כבר פסלו בעבר את הרעיון, הבהירו אמש שוב כי לא מדובר באפשרות ריאלית

צחי הנגבי / צילום: גיל יוחנן
צחי הנגבי / צילום: גיל יוחנן

אחרי ההתבטאות אמש של מ"מ שר התקשורת החדש, השר צחי הנגבי, ב"פגוש את העיתונות" בערוץ 2, בוועדי רשות השידור מנסים לנצל את המומנטום. כזכור, אמש אמר השר הנגבי כי הוא - ואיתו יתר חברי הליכוד - תומכים בהמשך פעילותה של רשות השידור, במיוחד לאור העובדה ש"היא כבר שוקמה".

על רקע זה פנה היום ועד הגג של עובדי ההסתדרות ברשות השידור לשר במכתב, בו נכתב: "אדוני השר, ראה בנו שותפים מלאים לשיקומה של רשות השידור. עמדתנו הנחרצת היא מוכנות מלאה לצעדי התייעלות דרמטיים והצעדה של רשות השידור לפסגה כגוף מודרני, טכנולוגי ועיתונאי".

העובדים טוענים גם כי בעבר כבר היו מוכנים ל"רפורמה מרחיקת לכת", ומוסיפים: "בימים אלה מונחת חרב פיטורים על ראשם של 1,050 מעובדי רשות השידור, עובדים נאמנים, אנשי משפחה הדואגים למטה לחמם, וכל עיקרם הוא פרנסתם של ילדיהם... אנו, ציבור העובדים, מתחייבים בפניך כי אנו נכונים לפתוח במשא-ומתן מהיר במסגרתו נעמיד לפנינו יעד משותף: עמידה במסגרות התקציב שהוגדרו לתאגיד השידור הישראלי".

עוד הם כותבים: "ניתן לעצור את הכול... להציל עובדים וגם להעמיד רשות שידור חדשה, יעילה, שעברה ועוברת בימים אלה תוכנית הבראה עמוקה מכוח המציאות והנסיבות". 

 

למרות הדברים הללו ולמרות דבריו של השר הנגבי אמש, יש לציין כי נושא שיקומה של רשות השידור והפעלתה בתקציב דומה לזה שבו אמור לפעול התאגיד (700-750 מיליון שקל), נידון כבר לא רק ערב החוק שהוביל להקמת התאגיד, אלא גם בחודשים האחרונים בעקבות הסערה שפרצה סביב נושא התאגיד.

במסגרת זאת ניסו חברי כנסת מהליכוד - תחילה ח"כ דוד ביטן ובהמשך ח"כ יואב קיש - להראות כיצד הדבר אפשרי, ובהמשך אף סוכם בין ראש הממשלה לשר האוצר משה כחלון כי הנושא יתברר במסגרת ועדה בין-משרדית בה נטלו חלק בכירים ממשרדי ראש הממשלה, האוצר והתקשורת.

בכל המקרים הללו התעקשו אנשי האוצר כי שיקום רשות השידור והפעלתה בתקציב המקביל לזה של התאגיד אינה אופציה ריאלית. כך, למשל, יידרשו עובדים ברשות השידור להסכים לקיצוץ חד של כ-30% משכרם, ולא ברור מהי עמדתו של יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, בסוגיה זאת, שעשויות להיות לה השלכות רוחביות.

גם אמש, בעקבות דבריו של הנגבי, מיהרו גורמים באוצר למתוח ביקורת על הטענה כאילו רשות השידור כבר שוקמה, והבהירו שוב כי מתווה מעין זה אינו ריאלי.