תוכנית לבני-ברק: 10,000 יח"ד ומיליון וחצי מ"ר תעסוקה ומסחר

הופקדה תוכנית מתאר לעיר החרדית הקובעת את מגמות הפיתוח ל-25 השנים הקרובות ■ בין היתר: עיבוי מסיבי של מתחם המשרדים BBC מול קניון איילון ושכונת מגורים בסמיכות לנחל הירקון בסביבת הרכבת ■ התוכניות יגדילו את צפיפותה של בני-ברק בכ-30%

 

העיר הצפופה בישראל תהיה בעתיד צפופה עוד יותר: הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה תל-אביב שבמינהל התכנון, בראשות דלית זילבר, הפקידה תוכנית מתאר כוללנית לבני-ברק. תוכנית המתאר הכוללנית מאפשרת לעיר תוספת של כ-10,000 יחידות דיור, תוך מתן דגש על הגדלת היצע שטחי הציבור והשטחים הפתוחים. מתוך תוספת יחידות הדיור המוצעת בתוכנית, כ-8,000 יחידות דיור יוקמו במרקם הבנוי הקיים וכ-2,000 יחידות דיור יוקמו בשכונה חדשה בסמיכות לפארק הירקון.

לפי נתוני הלמ"ס בני-ברק היא העיר הצפופה בישראל עם כ-25 אלף תושבים לקמ"ר. בסך-הכול מונה העיר כ- 185 אלף תושבים, ולפי התוכנית אוכלוסייה זאת תגדל בלא פחות מ 30%.

לפי מתכנני תוכנית המתארף, התוכנית נועדה לקבוע את מגמות הפיתוח של העיר בני-ברק ל-25 השנים הקרובות, וקביעת מנגנונים כלי תכנון לצורך חיזוק מעמדה כעיר החרדית המובילה בישראל, הגדלת היצע יחידות הדיור ושיפור איכות המגורים בעיר. שטחה של העיר בני-ברק עומד כיום על כ- 7,800 דונם ומתגוררים בה כ-185,000 תושבים.

 כמו כן, התוכנית מאפשרת את המשך פיתוח רובע העסקים BBC עם אפשרות לתוספת של כ- 1.5 מיליון מ"ר שטחי תעסוקה ומסחר, תוך חיבור רציף בין שטחי התעסוקה במתחם זה, באמצעות מערכת תחבורה ציבורית. התוכנית כוללת גם הקמת צירי אופניים אשר יתחברו לרשת שבילי האופניים המתוכננים במחוז וה"אופנידן".

נעמי אנג'ל, מתכננת מחוז תל-אביב, מסרה: "בנוסף להגדלת היצע יחידות הדיור בעיר, התוכנית קובעת מערכת תחבורה ציבורית פנים-עירונית אשר תנוע במעגלים בין מסופי התחבורה הציבורית הקיימים והעתידיים, אל השכונות השונות ברחבי העיר. ייעול מערכת התחבורה הציבורית יוציא ממרכז העיר מאות אוטובוסים אשר עוברים בה בכל יום, יחזיר את מדרכות העיר לתושביה, יעודד את חיי הרחוב המפותחים בעיר ויתרום לכלכלה המקומית".

מיקומה של בני-ברק בחלק המזרחי של מטרופולין תל-אביב בין כביש 4 במזרח ודרך בן-גוריון במערב מאפשר לה להישען על מערכת תחבורה ציבורית ענפה. מערכת זו הכוללת: קווי אוטובוס רבים, תחנת רכבת ושני קווי רק"ל (הקו האדום שבבנייה והקו הצהוב שבתכנון), תסייע לעיר להפוך למוקד תעסוקה אטרקטיבי. 

התוכנית נערכה ביוזמה של מינהל התכנון בשיתוף עיריית בני-ברק והאדריכל צדיק אליקים. 

תשריט- תכנית מתאר לבני ברק
 תשריט- תכנית מתאר לבני ברק