לפיד: התמהיל האנושי בתאגיד השידור צריך להדאיג את השמאל

יו"ר יש עתיד מתח ביקורת על הכוונות החוזרות של הממשלה לסגור את תאגיד השידור ■ "אי-אפשר להמשיך ולבזבז מאות מיליוני שקלים על פוליטיקה קטנה ועסקנית. התאגיד יכול להתחיל לשדר, והוא צריך להתחיל לשדר"

יאיר לפיד / צילום: אייל יצהר
יאיר לפיד / צילום: אייל יצהר

יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, מתח היום (ב') ביקורת על הכוונות החוזרות של הממשלה לסגור את תאגיד השידור הציבורי החדש, או לכל הפחות לבצע שינויים בחוק שיאפשרו לדרג הפוליטי מעורבות עמוקה יותר בגוף השידור.

"צחי הנגבי רק מונה לשר התקשורת הזמני (ממלא מקום - ש.נ), וכבר גם הוא מאיים לבטל את תאגיד השידור החדש ולזרוק לפח 700 מיליון שקל", כתב לפיד בדף הפייסבוק שלו.

לטענת לפיד, בשונה מאחרים "שרק מדברים על זה", הוא נסע לפני כחודש לאולפני התאגיד כדי לבחון האם הוא מוכן לשידור. "התשובה היא כן, לגמרי", הוא כתב. הצוותים הטכניים מוכנים, האולפנים מוכנים, העיתונאים מוכנים, הדיגיטל כבר עכשיו מהטובים בארץ. קיימתי שיח ארוך עם עובדי התאגיד. פגשתי אנשי מקצוע מחויבים. דתיים וחילונים, ימנים, שמאלנים ואנשי מרכז. הם שאלו שאלות קשות ונשכניות, וראו עליהם את הרעב המקצועי לחזור לעבוד", הוא הוסיף.

לפיד ניצל את ההזדמנות כדי להבהיר פעם נוספת שהוא "חלילה" לא איש שמאל, ועקץ את ראש הממשלה: "האמת, לא הצלחתי להבין ממה נתניהו מוטרד כל כך. התמהיל האנושי שפגשתי שם צריך להדאיג את השמאל הרבה יותר". לדבריו, "אי-אפשר להמשיך ולבזבז מאות מיליוני שקלים על פוליטיקה קטנה ועסקנית. התאגיד יכול להתחיל לשדר, והוא צריך להתחיל לשדר".

נזכיר כי אתמול (א') פורסם ב"גלובס" כי על-פי הערכות במערכת הפוליטית, נתניהו והנגבי לא באמת מתכוונים לסגור את תאגיד השידור, אלא לבצע שינויי חקיקה שיקלו על האפשרות של הדרג הפוליטי להתערב במינויים - זאת הן במועצת התאגיד והן בהנהלה.