סיפוח עכשיו

עם נשיא כמו טראמפ, הגיע הזמן להתחיל לעשות מעשים

נתניהו בביקור בשומרון / צילום: משה מילנר לעמ
נתניהו בביקור בשומרון / צילום: משה מילנר לעמ

אם אנשי שלום עכשיו, ובכלל השמאל, רוצים להשיג את מטרתם המוצהרת, הדרך היא לשנות את שמם ועמדתם ל"סיפוח עכשיו". לא משום שזו דרך נכונה ורצויה. ברור לכל אדם בר דעת, שצירוף 2.5 מיליון פלסטינים למדינה היהודית יהפוך אותה למדינה לא יהודית.

אבל בימין יש הרבה מאוד אנשים בעלי אמונה המשבשת את שיקול דעתם. הדרך היחידה להוכיח להם את טעותם, היא לעשות כרצונם.

מלמולו של טראמפ

הימין ומנהיגיו מדברים על סיפוח, מתלטפים עם הרעיון, בנט אפילו מתלהם אתו - אבל הם לא עושים את זה. למה, מי עוצר אותם? - בטח לא הנשיא טראמפ. זה שהוא מלמל משהו לא ברור בעניין ההתנחלויות - קשה להבין למה ביבי נבהל מהמלמול הזה. אתמול (א') בקבינט המדיני ביטחוני הוא אמר (ynet): "בגלל טראמפ - אתקשה להקים יישוב למפוני עמונה". בגלל מלמול של מלך הפייק ניוז.

פייק מצטט פייק

בכלל, נדמה שנתניהו, וכל אדם, צריך להבין עם מי יש לו עסק. טראמפ הוא מכונת מלים שאין להן משמעות. בימים אלה ממש, בישר לעולם על פיגוע בשבדיה שלא היה ולא נברא. זה, לפי הסברו, בהסתמך על חדשות פוקס בטלוויזיה האמריקאית. פייק ניוז מצטט פייק ניוז.

כלומר, בבית הלבן יושב אדם שלא יודע ולא רוצה לדעת מה באמת הולך. אפשר לספח אפילו את ירדן ולמכור לו שירדן נמצאת בעצם בגליל, ובנט בוודאי יוכל להמציא לנשיא שיחה בין אברהם אבינו לבין הקב"ה, שבה סוכם שירדן היא נחלת אבות.

הסיכוי שטראמפ יבדוק את המידע הזה, או כל מידע בעצם, הוא קלוש. וגם אם יבדוק, נראה שלא ממש אכפת לו.

"תעשו מה שאתם רוצים", אמר לביבי. זה המוטו שלו. הוא בא לבית הלבן לא למשול - אלא להשתעשע. לעת גילו המתקדם הוא קיבל מ"העם" האמריקאי צעצוע, בדיוק כאשר עסקים החלו לשעמם אותו.

 

בטח שבנט צודק

במצב כזה ודאי שנפתלי בנט צודק. יש כאן הזדמנות נדירה לעשות מה שרוצים. מישהו אומר אירופה? איתה כבר נסתדר. איך? נו, באמת, מספיק עם השאלות.

צריך להתחיל לעשות מעשים - כל עוד טראמפ בבית הלבן, כי לפי שהדברים מתנהלים, הוא לא יישאר שם עוד הרבה זמן. אז מהר לספח, בבקשה. כי אין דרך אחרת להוכיח לעדרי הימין כמה הדבר הזה הוא אסון למדינה.

למה הם חוזרים?

הבעיה היא לא שביבי ושרה שלובי הידיים נוסעים הרבה. הבעיה, אמר לי חבר, היא שהם חוזרים.