רדיו קול ברמה ליועמ"ש: "ש"ס פועלת כדי למוטט אותנו כלכלית"

תחנת הרדיו החרדית, שהייתה מזוהה בבחירות 2015 עם אלי ישי, טוענת כי יו"ר ש"ס אריה דרעי מעביר תקציבי פרסום ממשלתיים במאות אלפי שקלים לתחנה המתחרה, רדיו קול חי - בעוד קול ברמה "אינה מקבלת דבר"

הרדיו החרדי קול ברמה פנה באחרונה ליועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, ולמבקר המדינה, יוסף שפירא, בבקשה כי יחקרו את "האפליה הפסולה וחסרת הפשר" ממנה הוא סובל בהקצאת כספי ציבור אל מול התחנה המתחרה רדיו קול חי.

"תנועת ש"ס, שריה וסגני שריה וכן נציגיה בשלטון המקומי דואגים להזרים כספי ציבור לרדיו קול חי, בעוד קול ברמה אינה מקבלת דבר", נטען בפנייה. "מדובר בפרשת הון-שלטון-עיתון, כאשר העיתון של פעם הוא תחנת רדיו".

בתחנה אף טוענים כי ראשי ש"ס פועלים על-מנת להביא לסגירת התחנה ולמוטט אותה כלכלית.

ברקע לדברים עומדת המעורבות של הפוליטיקאים החרדים בשתי תחנות הרדיו האזוריות, שפונות לציבור החרדים הספרדים ומפוקחות על-ידי הרשות השנייה. מעורבות זאת הגיעה לנקודת רתיחה עם הפיצול בש"ס לפני בחירות 2015 ופרישתו של השר לשעבר אלי ישי מן התנועה.

קול ברמה מזוהה עם ישי, ובמהלך מערכת הבחירות, כך נטען בעבר, התגייסה כדי לתמוך בו - מהלך שאף הוביל לכך ששניים משדרניה הבכירים, מוטי לביא ואבי מימרן, חצו את הקווים והצטרפו לרדיו קול חי.

מנגד, ברדיו קול ברמה טוענים כי אריה דרעי ואנשיו התגייסו כדי להטיל על התחנה חרם מפרסמים, סוגיה שנחשפה בחדשות 10, כשהטענות החמורות יותר שעולות מהפנייה הנוכחית הן כי לאחר כניסתה של ש"ס לממשלה, המפלגה מנצלת את כוחה השלטוני כדי לנתב כספי ציבור לרדיו קול חי - ולמנוע אותם מרדיו קול ברמה.

בפנייה ליועמ"ש ולמבקר המדינה, שהוגשה באמצעות עו"ד אילן בומבך, מובאות מספר דוגמאות לטענות אנשי קול ברמה. כך, למשל, נטען כי מאז מינויו של יו"ר ש"ס, אריה דרעי, לשר לפיתוח הנגב והגליל, "העביר המשרד את תקציבי הפרסום שלו (אם ישירות ואם בעקיפין...) לתחנת רדיו קול חי בלבד", תוך "זניחה מוחלטת" של קול ברמה.

מדובר, כך נטען, בתקציבים בהיקפים של מאות אלפי שקלים, כשהאפליה צורמת אף יותר על רקע העובדה שרדיו קול חי אמור לשדר במסגרת הזיכיון שלו רק באזור המרכז ובירושלים.

אנשי התחנה טוענים כי במהלך השנה האחרונה חלה החרפה באפליה שלהם, ומביאים כדוגמה נוספת אירוע לציון 20 שנה לרדיו קולי חי, שנערך בדצמבר האחרון. "לפי מיטב ידיעתנו, השר אריה דרעי הורה לנציג משרדו להעביר סכום אדיר של 300 אלף שקל לאגף 'מורשת מן המזרח' בעיריית ירושלים, ומשם הועבר הכסף ישירות לרדיו קול חי", נטען בפנייה.

"מובן שעצם קיומו של אירוע זה - שערבב כליל בין אלמנטים מסחריים לבין כספי ציבור, ובו חגגה תחנת רדיו פרטית 'יום הולדת' שמומנה בחלקה הנכבד (ובערבוביה) על-ידי המשרד לפיתוח הגנב והגליל ועיריית ירושלים לצד גופים מסחריים אחרים - הוא סיבה מספקת לפתוח בחקירה כוללת של המעורבים בו", נכתב עוד בפנייה.

ממשרד הנגב והגליל לא התקבלה תגובה לדברים.