לפני אישור המיזוג: גולן מפיצה חבילות סלולר דרך אלקטרה צריכה

גולן טלקום: דיווחנו על כך לרשות ההגבלים, אין קשר בין הסכם ההפצה להסכם המיזוג עם אלקטרה

מיכאל גולן, גולן טלקום / צילום: תמר מצפי
מיכאל גולן, גולן טלקום / צילום: תמר מצפי

חברת גולן טלקום החלה להפיץ חבילות סלולר באמצעות אלקטרה צריכה, וזאת עוד בטרם הושלמה העסקה לפיה אלקטרה תרכוש את גולן תמורת 350 מיליון שקל.

שתי החברות הגישו בקשות מיזוג לרשות ההגבלים העסקיים ולמשרד התקשורת, ולכן לכאורה הסכם ההפצה מהווה שלב במסגרת המיזוג עוד בטרם ניתן לו אישור. עובדים של גולן כבר נצפו ברשת מחסני חשמל, השייכת לאלקטרה צריכה. 

גולן טלקום לא פרסמה את דבר ההסכם, דבר כשלעצמו מוזר, היות ויש לה לכאורה אינטרס מובהק לפרסם מידע כזה לציבור, אך מקורבים לאלקטרה צריכה ציינו כי החברה דיווחה על ההסכם במסגרת הדיווח לבורסה, וכי מדובר בהסכם שהוא נפרד מעסקת המיזוג ועומד בפני עצמו. 

מה שקצת יוצא דופן בסיפור הוא שהצדדים קידמו את הסכם ההפצה, לכאורה ללא קשר לעסקת הרכישה. זה נשמע מוזר במקצת, מפני שבדרך-כלל צדדים לעסקה לא עושים מהלכים גדולים עד שהעסקה לא מושלמת.

נזכיר כי גולן טקום גם יצאה בשבוע שעבר במהלך מאד משמעותי של שירות תיקונים סלולרי, והיא עשתה זאת דווקא בתקופה שבה היא ממתינה לאישור המיזוג, ולאחר שלא עשתה זאת בכל 4 השנים האחרונות לפעולתה.

מגולן טלקום נמסר בתגובה: "בין הצדדים נחתם הסכם לשיווק של גולן טלקום, ללא קשר לעסקת המיזוג וללא תלות בהשלמתו של המיזוג. ההסכם הוא בדומה להסכמי השיווק האחרים שיש לגולן טלקום עם בסט מובייל ועם עשרות משווקים נוספים, והוא לא מעניק לאלקטרה זכויות כלשהן בגולן טלקום. הצדדים דיווחו על כך לרשות ההגבלים העסקיים מבעוד מועד".