הוד-השרון: 2,450 יחידות דיור אושרו במתחם "בית הנערה"

הקרקע במערב הוד-השרון נמצאת בבעלות פרטית - בין היתר בבעלות עיריית תל-אביב, שצפויה לפרסם מכרז למכירת הזכויות בקרקע

בית הנערה בהוד השרון / צילום: תמר מצפי
בית הנערה בהוד השרון / צילום: תמר מצפי

לאחר שנים של תכנון והליכי התנגדויות, הודיעה הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מחוז מרכז שבמינהל התכנון כי החליטה לאשר את תוכנית "בית הנערה" בהוד-השרון. על-פי התוכנית, יוקמו 2,450 יחידות דיור, 20% מהן דירות קטנות בשטח של עד 80 מ"ר.

התוכנית חלה על שטח בן 620 דונם באזור כפר הדר שבמערב העיר, מצפון לרחוב הפרדס ומדרום לרחוב הבנים. התוכנית כוללת כ-185 דונם שטחי ציבור וכן הקמת פארק שיחובר לפארק ארבע העונות.

מתוך כלל השטח, מתחם "בית הנערה" מצוי על שטח בן 120 דונם, הנמצא בבעלות עיריית תל-אביב. מדובר במעין מובלעת, השייכת לעיריית תל-אביב אך נמצא בתחומה המוניציפלי של הוד-השרון. ביתרת השטח מחזיקים בעלים פרטיים.

"בית הנערה" שימש במשך עשרות שנים פנימייה עבור נוער במצוקה ונסגר בשנת 2003. מאז המבנה נותר ברובו ללא שימוש.

התוכנית מציעה בין היתר שימור של המבנים ההיסטוריים המצויים במתחם "בית הנערה", ובכללם "בית שיפר", מגדלי המים ועצים ותיקים.

את התוכנית יזמה הוועדה המקומית לתכנון ובנייה הוד-השרון, והיא תוכננה על-ידי האדריכל עדן בר ממשרד בר-לוי. הליך אישור התוכנית היה כרוך בשמיעת התנגדויות רבות שהגישו גם גורמים מחוץ לתוכנית, המתנגדים לעצם מימושה, וגם על-ידי בעלי הזכויות הפרטיים ועיריית תל-אביב, שטענו לקיפוח זכויות הבנייה המגיעות להם.

על-פי הערכות, עיריית תל-אביב צפויה לפרסם מכרז למכירת זכויותיה בקרקע ליזמים.