אלקטרה ופלאפון החליטו לחסל את המותג המשותף EMOBILE

באלקטרה צריכה רואים בהסכם ההפצה עם פלאפון ניסוי, שיהווה אינדיקציה נוספת לכדאיות העסקה לרכישת גולן טלקום

חברת פלאפון ואלקטרה צריכה סיימו את ההתקשרות ביניהן והפסיקו את העבודה המשותפת במסגרתה הפיצה אלקטרה צריכה את מוצרי פלאפון בחנויות הרשת שלה. הסיבה לכך הייתה אי-שביעות-רצון הדדית מהביצועים.

במקביל, מקורות המקורבים לאלקטרה צריכה   מציינים כי ההסכם שנחתם בין אלקטרה צריכה לבין גולן טלקום, שעליו פורסם אתמול ב"גלובס", מהווה עבור אלקטרה מעין ניסוי, וזאת מפני שבאלקטרה אין תמימות-דעים לגבי כדאיות עסקת הרכישה של גולן טלקום.

פלאפון דיווחה באוגוסט האחרון על שיתוף-פעולה עם חברת אלקטרה מוצרי צריכה והשיקו מותג סלולר חדש ומוזל (יחסית) בשם EMOBILE. המותג החדש אמור היה להיות משווק ב-60 סניפי רשת "מחסני חשמל סלולר" ו"שקם אלקטריק" ברחבי הארץ, והציע ללקוחות חבילות סלולר ללא הגבלה בטווח מחירים של 29.9-99 שקל בחודש.

כאמור, שיתוף-הפעולה לא צלח והופסק לאחרונה, וזו הסיבה שגם בקבוצת אלקטרה היו ספיקות לגבי כדאיות עסקת הרכישה של גולן, והדבר קשור להסכם ההפצה שנחתם עם גולן ואשר אמור להוות מעין ניסוי.

כפי שפורסם ב"גלובס", ישנן בשוק התקשורת שמועות עקשניות שהעסקה בין הצדדים מתקררת, ובין היתר מציינים מקורות המקורבים לעסקה כי לא נרשמת כימיה גדולה בין זאב קלימי מנכ"ל אלקטרה צריכה, לבין גיל שרון, מנכ"ל פלאפון לשעבר, אשר אמור לשמש כיו"ר גולן לאחר השלמת העסקה. מסתבר כי שרון לא הסכים לדווח לקלימי ישירות, ודרש לדווח ישירות לבני משפחת זלקינד, בעלי השליטה באלקטרה, וזאת למרות שאלקטרה צריכה היא הרוכשת. שרון אמור להחזיק ב-10% מגולן טלקום.

מפלאפון נמסר: "מדובר בהסכם אשר לא הניב את התוצאות המיוחלות, ולפיכך הוחלט לסיים את הפעילות".