ירידות בסיום בת"א; מניות והגז מיתנו את המגמה השלילית

המסחר באירופה מתנהל במגמה מעורבת, כמו גם החוזים העתידיים בוול סטריט ■  שותפות לוויתן קיבלו החלטת השקעה סופית בפיתוח המאגר ■ מחריפים העיצומים בפלאפון ■ האופציות על מדד המעו"ף לחודש פברואר פקעו בירידה קלה בשער של 1,444.86 נק'

הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי
הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי

המסחר בבורסה בת"א הסתיים היום (ה') בירידות שערים, על רקע נעילה יציבה אתמול בוול סטריט. בורסות אירופה מתנהלות במגמה מעורבת, בעוד המסחר באסיה ננעל במגמה שלילית, המסחר בארה"ב נפתח במגמה מעורבת. האופציות על מדד המעו"ף לחודש פברואר פקעו בירידה קלה בשער של 1,444.86 נק'.

 

אתמול פורסמו הפרוטוקולים של הפדרל ריזרב, מהם עולה שחברי ועידת השוק הפתוח מעריכים שהריבית תעלה בקרוב, כאשר קיימת חוסר וודאות סביב המדיניות הכלכלית של הבית הלבן. למעשה, הפרוטוקולים משקפים חוסר וודאות כשמשתקפת בפרוטוקלים העובדה כי טראמפ מבלבל גם את הכלכלנים בוועידת השוק הפתוח, מה שלא עושה טוב לשווקים ולכלכלה הריאלית.

אחרי חודשיים של מתח נפלה ההכרעה: שדה הגז לוויתן יפותח. השותפות במאגר,  דלק קידוחים , אבנר , רציו  ונובל אנרג'י הודיעו היום לבורסה על התחייבות סופית של נובל למימון פיתוח שלב א'1 של שדה הגז, בעלות כוללת של כ-3.755 מיליארד דולר. ההתחייבות מגיעה בחודשיים איחור, על רקע רצון של נובל אנרג'י לוודא את יציבות החוזה עם ירדן לאספקת 3 BCMM גז טבעי בשנה למשך 15 שנים. עד כה חתמו השותפות בלוויתן על הסכמים לאספקת כ-4.5 BCM גז טבעי בשנה בלבד ונראה שהן אופטימיות באשר לאפשרות להשיג חוזים נוספים. (לסיפור המלא

בנק ישראל פרסם אתמול סקירה על המדיניות המוניטרית במחצית השנייה של 2016. הבנק רכש במחצית השנייה של 2016 כ-2.6 מיליארד דולר, נכון לתחילת השנה, על 101 מיליארד דולר.

בנושא שוק הדיור, חברי הוועדה המוניטרית "הביעו דאגה מהסיכונים בשוק הדיור שכן מחירי הדירות הוסיפו לעלות והיקפי המשכנתאות החדשות נותרו גבוהים. הם ציינו כי מגמה זו נמשכת חרף העליות המתמשכות בריביות על המשכנתאות במרבית המסלולים, וחרף העליות המתמשכות בפער בין ריביות אלו לריביות על אג"ח ממשלתיות.

עם זאת, חברי הוועדה העריכו כי התייקרות המשכנתאות מפחיתה את אטרקטיביות ההשקעה בדירות ואת קצב נטילת המשכנתאות, והם ציינו כי עליית המחירים מתרחשת בד בבד עם הגידול במלאי הדירות למכירה, תהליך שצפוי למתן את קצב עליית המחירים בעתיד".

מניות התקשורת בולטות היום במסחר, על רקע החרפת עיצומי העובדים בחברת פלאפון. מניות קבוצת בזק , בי קומיונקיישנס ואינטרנט זהב  ריכזו עניין, וכך גם מניות הסלולר סלקום  ופרטנר .

מניית שופרסל  ריכזה עניין, לאחר שאמש סיכמה שנת פעילות חיובית, שבאה לידי ביטוי בזינוק של 71% ברווחיה, שהצטברו ל-262 מיליון שקל. ברבעון הרביעי של 2016 המגמה דומה, ובסיכומו עלו רווחי החברה ב-25% ל-96 מיליון שקל.

סודה סטרים  המשיכה לבלוט לשלילה בעקבות הריקול שהוכרז ביום ג' ל-51 אלף בקבוקי מילוי שהיא משווקת בארה"ב ועוד כ-7,600 בקנדה, מכיוון שקיימת סכנת היפגעות מפיצוץ הבקבוקים. אתמול הגיבה המנייה לפרסומים בירידה מתונה של 1.6%.