רווחי פועלים אי.בי.אי זינקו ל-27.5 מיליון שקל ב-2016

הכנסות חברת החיתום המובילה בשנה שעברה הסתכמו ב-60 מיליון שקל - כ-50% מהן הגיעו מהנפקות של חברות נדל"ן אמריקאיות בבורסת ת"א

ארז גולדשמידט, מנכ"ל פועלים אי.בי.אי חיתום / צילום: יונתן בלום
ארז גולדשמידט, מנכ"ל פועלים אי.בי.אי חיתום / צילום: יונתן בלום

גל גיוסי האג"ח של חברות נדל"ן אמריקאיות בבורסה בתל-אביב, והעמלות החריגות המשולמות באותן הנפקות, חיזקו את הדומיננטיות של פועלים אי.בי.אי   בשוק החיתום המקומי ודחף אותה לסכם את 2016 עם זינוק של יותר מ-50% בהכנסותיה ל-60 מיליון שקל.

במקביל, נרשמה קפיצה דומה בשורה התחתונה, עם רווח נקי שנתי שהצטבר ל-27.5 מיליון שקל. בסיכום הרבעון הרביעי של השנה המגמה דומה, עם זינוק של 21% בהכנסות ל-10.5 מיליון שקל, ורווח נקי שעלה בשיעור דומה ל-5 מיליון שקל.

בפועלים אי.בי.אי, שבעלי המניות הגדולים בה הם בית ההשקעות אי.בי.אי וחברת פועלים שוקי הון, מייחסים את הצמיחה בפעילות לצמיחה משמעותית בהיקף הגיוסים שבהם היתה מעורבת, שכללו "יותר הנפקות של תאגידים זרים שעיסוקם בנדל"ן והנפקות אחרות בהיקפים גדולים יחסית, שאותן הובילה לצד מיעוט מפיצים אחרים".

בסיכום 2016 ניהלה פועלים אי.בי.אי עשר הנפקות ציבוריות ופרטיות של חברות נדל"ן אמריקאיות בבורסה המקומית - שתיים מהן הנפקות ראשונות - והכנסותיה נטו מעסקות אלה היו קרוב ל-50% מסך ההכנסות שהציגה.

"ההנפקות כרוכות במאמץ מיוחד"

עם ההנפקות האמריקאיות הבולטות שהובילה פועלים אי.בי.אי ניתן למנות גיוס של קרוב ל-1 מיליארד שקל עבור חברת קיי.בי.אי, גיוס של כ-450 מיליון שקל לנמקו, וגיוסים חוזרים של החברות אול-יר, זאראסי, דה לסר, לייטסטון, ג'יי.אפ.איי ואם.די.ג'י, בהיקף כולל של 1.5 מיליארד שקל. בפועלים אי.בי.אי מציינים בנוגע לגיוסי החוב של החברות האמריקאיות, בין השאר, כי "להנפקות אלה פוטנציאל גדול יותר להשיא הכנסות גבוהות יחסית לחברת החיתום".

בפועלים אי.בי.אי הוסיפו כי "הנפקות אלה כרוכות במאמץ מיוחד מצדם של צוותי העבודה, העוסקים בתהליך גיבוש החברות המנפיקות, בעריכת התשקיף ובשיווק איגרות החוב, וגם מצדה של חברת החיתום", וכי "שלבי ההתארגנות להנפקות אלה אורכים זמן ממושך מהרגיל וכרוכים בהוצאות לא מבוטלות".

94% מההכנסות מהנפקות לציבור

לפי הנתונים של פועלים אי.בי.אי, חברות הנדל"ן האמריקאיות גייסו ב-2016 אג"ח בהיקף של 3.7 מיליארד שקל, ובחברה מציינים כי "לקראת סוף השנה הורגשה לראשונה גם נוכחות משמעותית של גופי הביטוח והגמל הגדולים בהנפקות אלה". בסיכום שנתי, פועלים אי.בי.אי היתה מעורבת בניהול 112 גיוסי הון, שבהם גויסו כ-46 מיליארד שקל, לעומת 92 עסקות ב-2015, שבהן גויסו 35.4 מיליארד שקל.

בין גיוסי החוב הבולטים של החברות הישראליות הובילה פועלים אי.בי.אי אשתקד גיוס של 1.9 מיליארד שקל לבי קומיוניקיישנס, גיוס של 1.6 מיליארד שקל לכיל, וגיוסים של 2.4 מיליארד שקל למליסרון ולחברה לישראל - מחצית הסכום לכל גיוס. הצמיחה בפעילות הובילה גם לעלייה בהיקף הוצאותיה של פועלים אי.בי.אי - הן הוצאות על יועצים חיצוניים ומפיצים, והן הוצאות הנהלה וכלליות, שהושפעו בעיקר ממענקים תלויי רווחיות - והוצאותיה גדלו ב-40% ליותר מ-23 מיליון שקל.

מפילוח הכנסותיה השנתיות של פועלים אי.בי.אי עולה כי ההנפקות לציבור היוו 94% מהפעילות השנתית, בהיקף של יותר מ-56 מיליון שקל, וההנפקות הפרטיות תרמו את היתר, בסכום של כ-3.5 מיליון שקל. זאת, לעומת פחות מ-2% שהיוו מההכנסות ב-2015, אז הסתכמו בכ-700 אלף שקל.

תוצאות פועלים אי.בי.אי במיליוני שקלים
 תוצאות פועלים אי.בי.אי במיליוני שקלים