תראו מה קרה ברשת אחרי גזר הדין של אלאור אזריה

גזר הדין של אזריה מטלטל את הרשת עם שלל תגובות וסרטונים מקוריים; וגם על המונח "פייק ניוז" שתופס תאוצה ברשת הישראלית כחלק מהשיח הפוליטי בין ימין לשמאל

משפט אלאור אזריה /  צילום: תומר אפלבאום "הארץ"
משפט אלאור אזריה / צילום: תומר אפלבאום "הארץ"

הפרשה המאוזכרת ביותר השבוע הייתה כמובן גזר הדין של אלאור אזריה שהסעירה את הרשת. הפרשה גרפה השבוע 30 אלף שיחות בנושא ברשת, ונראה כי אזריה ממשיך להיות האישיות המדוברת ביותר ברשת בישראל גם בשנת 2017.

רוב הקהל תומך באזריה: 88% מהגולשים חושבים שהעונש גבוה מדי ומצפים לחנינה או לערעור, ורבים כמובן העלו לרשת פוסטים וממים זועמים על המדינה ועל ההחלטה.

12% הנותרים חושבים שהעונש נמוך מדי וטוענים כי אחרי פסק הדין מערכת המשפט התמתנה נוכח זעקות הימין.

פייק ניוז, הבנתם?

המונח "פייק ניוז" הפך בחודשים האחרונים להיות שגור ברשתות החברתיות, גם בעולם. בחודש האחרון חלה עלייה גדולה מאוד בשימוש במונח "פייק ניוז" ברשתות פה בישראל.

לפי חברת ויגו המתמחה בניתוח השיח החברתי ברשת, בחודש פברואר כולו המונח הוזכר 15 אלף פעם ברשת הישראלית - זאת לעומת חודש ינואר בו הוזכר 7,000 פעם, ובחודשים ינואר עד אוקטובר 2016 הוזכר פעמים בודדות בלבד.

הרשת החברתית בה המונח הכי מוזכר היא טוויטר עם 70% מהאזכורים, זאת לעומת פייסבוק עם 30%.

63% מהידיעות שהוגדרו כפייק ניוז הוגדרו כהמצאות של הימין כנגד השמאל, ו-37% כהמצאות של השמאל כנגד הימין. למרבה הפלא, הגוף המואשם ביותר בישראל ביצירת "פייק ניוז" הוא CNN עם 600 האשמות, אחריו ערוץ 2 עם 200 האשמות ועיתון "הארץ" עם 180 אזכורים.