הסיפור המדהים על בחורה בת 27 שביקרה בכל מדינות העולם

קאסי דה-פקול, אמריקאית בת 27, היא האישה הראשונה שביקרה בכל מדינות העולם - והיא גם האדם שעשה זאת בזמן הקצר ביותר

קאסאי דה פלוק מטיילת בעולם/צילום: מתוך האינסטגרם
קאסאי דה פלוק מטיילת בעולם/צילום: מתוך האינסטגרם

קאסי דה-פקול, אמריקאית בת 27 מקונטיקט, אוחזת בשני תארים מעוררי קנאה: היא האישה הראשונה שביקרה בכל מדינה ומדינה בעולם, והיא גם האדם שעשה זאת בזמן הקצר ביותר.

היא החלה את מסעה העולמי ביולי 2015, ובתחילת חודש זה היא חתמה את מסעה בתימן, המדינה ה-196 ברשימה שלה. הדילוג הגלובלי שלה נמשך 18 חודשים ו-26 ימים, ובכך היא שברה את השיא העולמי הקודם, שעמד על 39 חודשים.

רשת פוקס ניוז מדווחת כי בימים אלו, שוקדת דה-פקול על אישרור השיא שלה מול עורכי ספר השיאים של גינס.

בעת מסעה שימשה הצעירה כשגרירה של IIPT - המכון הבינלאומי לשלום באמצעות תיירות (International Institute of Peace Through Tourism). וככזו, היא נפגשה עם ראשי ערים ושרי תיירות סביב הגלובוס, והציגה בפניהם את חזון הארגון.

חובבי המספרים ישמחו לגלות כי מסעה היה כרוך ביותר מ-255 טיסות ונטיעה של עצים ביותר מ-50 מדינות. היא עשתה שימוש ב-5 דרכונים, שהתמלאו בזה אחר זה ושהתה 2-5 ימים בכל מדינה.

הפרויקט שלה, אותו היא מכנה " מסע 196 " (Expedition 196), דרש כמובן מימון משמעותי. בכדי לעשות זאת, חסכה דה-פקול 10,000 דולר מכספי עבודתה כשמרטפית. את שאר 198 אלף הדולרים שנדרשו לה להשלמת הפרויקט, היא השיגה באמצעות פנייה לספונסרים.

במקרים מסוימים היא אף לנה ללא תשלום בבתי מלון בעלי חזון אקולוגי, בתמורה לקידומם בפוסטים שלה. בנושא המימון ישנה אפילו נקודה ישראלית: אחד המממנים של מסעה היה האיגוד הבינלאומי לקרב מגע, אמנות לחימה ישראלית המוכרת בעולם כולו. וכן, דה-פקול היא חובבת נלהבת של קרב מגע.

עוד נקודה ישראלית - באחד התצלומים שהעלתה, נראית שיירה של כ-2,000 נשים ישראליות ופלסטיניות, צועדות יחדיו בצפון ים המלח ומפגינות למען דו קיום ושלום באזור. נוסף על אינספור התצלומים שהעלתה בשנה וחצי שבהם סבבה סביב הגלובוס, היא גם צילמה את חוויותיה בווידאו, במטרה ליצור בהמשך סרט דוקומנטרי.

כעת, לאחר שהתראיינה כבר לכל ערוץ טלוויזיה אפשרי כולל הרצאה ב-TED וספר שהיא מתכננת להוציא בנושא היא מתכננת את מסעה לאנטארקטיקה, אך לפני שתצא לדרך היא מתכננת להשתתף בטריאתלון האולימפי שיתקיים בחודש הבא בסן דייגו.