המפכ"ל ליועמ"ש: "אין בכוונתי להכפיף אליי סמכויות"

בשיחה בין אלשיך ומנדלבליט סיכמו השניים כי כל שינוי באגף החקירות הרגיש ייעשה רק בתיאום ביניהם

רוני אלשיך / צילום: רויטרס
רוני אלשיך / צילום: רויטרס

מוקדם יותר השבוע דווח כי מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב רוני אלשיך, יאמץ את ההמלצה לשנות את מבנה אגף החקירות במשטרת ישראל, כך שכל יחידות להב 433 יהיו כפופות ישירות אליו ולא לראש אגף החקירות - אך כעת מבהיר המפכ"ל כי זו מעולם לא הייתה כוונתו.

הפרסום כי סמכויות של ראש אגף החקירות החדש, תת-ניצב גדי סיסו, יקוצצו עם כניסתו לתפקיד, הדאיג מאוד את צמרת משרד המשפטים, מה שהוביל לשיחת הבהרה בין אלשיך ליועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט.

בשיחה עם מנדלבליט הבהיר אלשיך כי אין בכוונתו ולא היה בכוונתו להוציא את להב 433 מתחת פיקודו של ראש אגף החקירות והמודיעין, ובכך לעקר את תפקידו של סיסו מניהול חקירות רגישות.

עם תום השיחה סיכמו היועמ"ש והמפכ"ל כי ככל שתעלה בעתיד מחשבה לבצע שינויים מבניים באגף החקירות של להב 433, ייעשו השינויים הללו בתיאום מלא ועל דעתו של היועמ"ש.

השבוע פורסם כי תת-ניצב גדי סיסו ימונה לראש אגף חקירות ומודיעין ויועלה לדרגת ניצב במסגרת סבב המינויים בצמרת המשטרה שמתכנן המפכ"ל אלשיך בשנה הקרובה. סיסו, המשמש כיום כסגן ראש אגף החקירות והמודיעין, יהפוך לקצין המשטרה הראשון שימונה לתפקיד הבכיר למרות שהוא לא ניצב.

סבב המינויים יחל לקראת סוף שנת 2017 וכפוף להשלמת כל הבדיקות הביטחוניות הנדרשות ואישור השר לביטחון פנים, גלעד ארדן.