נעילה שלילית בת"א; אל על ירדה 3.5%, מניות הגז בלטו לחיוב

עליות שערים חתמו את המסחר בוול סטריט בסוף השבוע ■ שבוע עמוס: הופעה של הנשיא טראמפ בפני הקונגרס, נאומים של בכירי הפד ודוח התעסוקה לחודש פברואר

הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי
הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי

הבורסה בתל-אביב ננעלה היום (א') בירידות קלות, על רקע המגמה החיובית שחתמה ביום ו' את המסחר בוול סטריט, בתום יום מסחר תנודתי. 

 

שבוע עמוס עומד בפני השווקים, עם הופעה של נשיא ארה"ב טראמפ בפני הקונגרס, דברים שיישאו יו"רית הפד ג'נט ילן וסגנה סטנלי פישר וביום ו', הדובדבן שבקצפת, דוח התעסוקה האמריקאי לחודש פברואר, השני של טראמפ.

בינתיים, בנאום פוליטי שנשא בסוף השבוע, חזר טראמפ על האמירות שלו לפיהן יפחית מסים, ייסוג מהסכם הסחר הטראנס-פסיפי ויעבור למדיניות סחר דו-צדדית. המשקיעים שאבו אנרגיה מהדברים וגרמו למדדים המובילים בניו-יורק לעבור לעליות שערים לאחר פתיחת מסחר שלילית.

מחקר: אלה התחזיות שהכי כדאי לכם להתעלם מהן

בנק לאומי המשיך גם בשבוע שעבר להמליץ על חשיפה מנייתית ממוצעת בסקירתו השבועית, והסביר כי "נתוני התוצר בישראל מעידים על התרחבות הכלכלה המקומית, זאת במקביל לעלייה איטית בלבד בסביבת האינפלציה, והמשך הלחצים לתיסוף בשער החליפין של השקל. בשלב זה סביבה זו מאפשרת את הותרת הריבית המוניטארית ברמה אפסית על ידי בנק ישראל. כל אלו, עשויים להמשיך ולתמוך בשוק ההון המקומי בתקופה הקרובה".

בנוסף, המליץ בנק לאומי על החזקה מהותית במניות בישראל על פי שוקי המניות העיקריים בחו"ל, אך בבחירת מניות סלקטיבית ולא באמעות רכישת המדדים הכלליים.

היכן נמצאות ההזדמנויות: מה נותן באמת האג"ח הקונצרני בישראל?

מניות לוויתן, דלק קידוחים , אבנר  ורציו , הוסיפו לרכז עניין רב על רקע הודעת נובל אנרג'י ביום ה' האחרון על התחייבות סופית למימון פיתוח שלב א'11 של שדה הגז, בעלות כוללת של כ-3.755 מיליארד דולר. ההתחייבות מגיעה בחודשיים איחור, על רקע רצון של נובל אנרג'י לוודא את יציבות החוזה עם ירדן לאספקת 3 BCMM גז טבעי בשנה למשך 15 שנים.

 

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]