תדהר: הסכם של 1.5 מיליארד ש' עם חברת הבנייה הגדולה בעולם

קבוצת הנדל"ן הישראלית הודיעה כי חתמה על הסכם שת"פ עם חברת הבנייה הסינית CSCES ■ שיתוף-הפעולה הוא לבניית אלפי דירות בישראל שבנייתן כבר החלה וכן בפרויקטים נוספים ■ יו"ר תדהר גיל גבע: "לא כל יום נכנס לישראל שחקן בינלאומי ברמה כזו"

אריה בכר / צילום: דן מילר
אריה בכר / צילום: דן מילר

בעוד אנו ממתינים לחברות הבנייה הסיניות שיגיעו לפי קריאת הממשלה, מודיעה הבוקר (א') חברת תדהר על חתימת הסכם שותפות אסטרטגי עם חברת הבנייה CSCEC הסינית Chania State Construction Engineering Corp Ltd, הנחשבת לחברת הבנייה הגדולה בעולם.

תדהר היא חברה בעלות גיל גבע, אריה בכר ומארק ויסמן והיא קבוצת הנדל"ן הפרטית והחברה הקבלנית הגדולה בישראל. שיתוף-הפעולה יבוצע באמצעות חברת הבת CCSEB ועל פי ההסכם ישתפו הצדדים פעולה בבניית אלפי דירות בישראל שבנייתן כבר החלה וכן בפרויקטים נוספים שהיקפם הכולל נאמד כ- 1.5 מיליארד שקל.

"תדהר היא חברת נדל"ן ובנייה מובילה בישראל ואנחנו נשתף עמה פעולה בפרויקטי בנייה קיימים ועתידיים. אנו מאמינים ששיתוף-הפעולה בין החברות יתרום לשוק הדיור בפרט ולתעשיית הבנייה בישראל בכלל", אמר ואנג ויידונג, סמנכ"ל CCSEB.

גיל גבע יו"ר תדהר הוסיף כי: "לכבוד הוא לנו כי CCSEB בחרה בנו כשותף. זוהי אבן-דרך משמעותית מאוד. לא כל יום נכנס לישראל שחקן בינלאומי ברמה כזו ואנו רואים בשיתוף-הפעולה הזדמנות גדולה לתעשייה כולה ולמשק הישראלי. אנחנו מאמינים כי שילוב הידע הטכנולוגי והעוצמה הסינית עם ההנדסה ויכולות התכנון והבנייה של תדהר יהיו כוח מניע בהורדת עלויות הבנייה והוזלת מחירי הדיור בישראל"

CCSEB היא אחת מחברות הבת העיקריות של חברת CSCEC- Chania State Construction Engineering Corp Ltd -חברת הבנייה הגדולה בעולם, המדורגת ראשונה במדד ENR - המדד הבינלאומי ל- 250 חברות הבנייה הבינלאומיות לשנת 2016 ובמקום ה- 27 ברשימת הפורצ'ן 500 ב- 2016. בקונצרן מועסקים כ- 240,000 עובדים והמחזור שלו ב- 2016, נאמד בכ- 160 מיליארד דולר. CSCEC, בנתה 90% מהמגדלים (מעל 300 מ' ) בסין וכ- 50% מכל המגדלים (מעל 300 מ) בעולם.