התביעות של צ'רלטון נגד ONE ואופירה אסייג הועברו לגישור

צ'רלטון טענה בשתי תביעות נפרדות כי באתר ONE ובתוכנית הרדיו בהגשת אסייג ב-102FM, פורסמו דברים "כוזבים וחסרי שחר, שנעשו בזדון ממש", לגבי כוונתה להעלות את מחירי שידורי הספורט

אופירה אסייג / צילום: יח"צ
אופירה אסייג / צילום: יח"צ

שתי תביעות הענק שהגישה צ'רלטון ביולי האחרון נגד אתר ONE, עורכיו ומגישי תוכנית הרדיו שלו שמשודרת ברדיו תל-אביב 102FM, יועברו לגישור אצל המגשר עמוס גבריאלי. אתמול (א') הודיעה החברה לבית המשפט כי בהתאם להמלצתו היא פנתה למגשר, וכעת ממתינים הצדדים לקביעת מועד לישיבת הגישור הראשונה.

בין צ'רלטון, מפעילת ערוצי "ספורט 1" ו"ספורט 2" שבבעלות אלי עזור ופיני זהבי, לבין ONE, שבבעלות קבוצת "ידיעות אחרונות" של נוני מוזס, פרץ סכסוך קשה בקיץ האחרון סביב קמפיין או מאבק ציבורי שהובילו האחרונים נגד העלאת מחירי שידורי הספורט.

בצ'רלטון, שם ביקשו להעלות אז שני ערוצי ספורט נוספים בתשלום, טענו כי הפרסומים באתר ONE ובתוכנית הרדיו שנקראת "תוכנית הספורט של ישראל" היו "פרסומים כוזבים וחסרי שחר, שנעשו בזדון ממש", רק על-מנת להזיק להם. זאת, גם על רקע העובדה ש-ONE בעצמה היא בעלת עניין בתחום, משום שהיא בעצמה בעלת ערוץ ספורט, שמשודר בחברות הטלוויזיה הרב ערוציות.

לאור זאת הגישה החברה שתי תביעות נפרדות. התביעה הראשונה, בסך 8 מיליון שקל, הוגשה נגד אתר ONE, בעליו, גילי מנקין ואודי מילנר, והעורך הראשי שלו, גידי ליפקין. התביעה השנייה, על סך 4 מיליון שקל, הוגשה נגד אופירה אסייג, אייל ברקוביץ' ואיציק זוהר, המגישים את תכונית הרדיו, ונגד חברת "רדיו 89", שהיא הבעלים של רדיו תל-אביב.

בהמשך, כך מסתבר כעת, אוחדו התביעות, וכעת כהן יועברו כאמור לגישור אצל עמוס גבריאלי.

קיראו עוד ב"גלובס"


גבריאלי נחשב לאחד המגשרים הבולטים בתחום לשון הרע ועסקי הבידור. בכתבה שפורסמה אודותיו במגזין G של "גלובס" לפני כ-3 שנים, נכתב כי הוא אחד המגשרים המבוקשים בישראל, וצוין כי הוא היה המגשר בתביעות עם פרופיל גבוה, כמו זאת שהגיש רביב דרוקר נגד "ידיעות אחרונות", סער שיינפיין נגד קשת, אריק איינשטיין ז"ל נגד סוכנו מיכאל תפוח, רמי וריטה קלינשטיין נגד הליקון; וגם בתביעות שנוגעות למגזר העסקי כמו זו שהגיש נמרוד נוביק נגד יוסי מימן.

בינתיים, אגב, הבקשה שהגישו yes והוט בשם צ'רלטון להעלות שני ערוצים נוספים בתשלום, "ספורט 3", ו"ספורט 4", הגיעה למעשה למבוי סתום. מועצת הכבלים והלוויין אשרה לחברה להעלות שני ערוצים נוספים בתנאי שעלות הערוצים הקיימים (כ-67 שקלים בחודש) תישמר למשך שנה, תנאי שצ'רלטון הסכימה לו, אך בחברה לא הצליחו להגיע להסכמות עם המועצה לגבי מה שנהוג לכנות "זליגת התכנים". כלומר, השאלה האם ואילו משחקים מליגת העל ומהפרמייר ליג שמשודרים כיום ב"ספורט 1" ו"ספורט 2", יועברו לערוצים החדשים שבתשלום - מה שייאלץ את חובבי הספורט לרכוש גם אותם.

ברקע לבקשת yes והוט להעלות את שני הערוצים החדשים, עומד המכרז האחרון על שידורי ליגת העל המקומית, בו זינק בחדות המחיר שהתחייבה צ'רלטון לשלם עבור כל עונה לכ-126.5 מיליון שקל בשנה – כמעט פי 3 מהמחיר ששולם קודם לכן.