משרד הפרסום M&C SAATCHI מיזג לתוכו את משרד KDA

הפרסומאית קרן קיי, מבעלי KDA, פורשת לאחר שחממת The Time והמדען הראשי השקיעו בסטארט-אפ שלה ■ תקציבי KDA יתנהלו ב-M&C SAATCHI של אלון הוכדורף וצור גולן, תחת ניהולו של אורן דיבון, מבעלי KDA

אלון הוכדורף. הביא נדוניה / צילום: תמר מצפי
אלון הוכדורף. הביא נדוניה / צילום: תמר מצפי

מספר השחקנים בענף הפרסום ממשיך להצטמצם. ל"גלובס" נודע כי משרד פרסום M&C SAATCHI, שבבעלות הפרסומאים אלון הוכדורף וצור גולן, מיזג לתוכו את משרד הפרסום KDA, שבבעלות קרן קיי, דני אהרונסון ואורן דיבון.

תקציבי KDA - בהם המרכז הבינתחומי, כל תקציבי קרן אריסון (רדיו מהות החיים ומרכז מהותי) וגרייט שייפ - עברו להתנהל ב-M&C SAATCHI, ואורן דיבון נשאר להיות אחראי להם בבית החדש.

בשנים האחרונות רוב החיבורים והמיזוגים בענף הפרסום נולדו ממצוקה קיומית, אך המקרה של KDA שונה ונובע מכך שהקריאטיביות של שניים מהשותפים הועתקה לסטארט-אפ ויזמות.

במקור נולד המיזוג מעזיבתו של דני אהרונסון. ראשית הקריירה של אהרונסון הייתה בעריכת סאונד, ותוך כדי מעורבותו במשרד הפרסום הוא הקים סטארט-אפ של אוזניות הנקרא even. מדובר בטכנולוגיה שבה האוזניות מבצעות עבור המשתמש בדיקת שמיעה ומתאימות את אופן השמיעה לאוזן של המשתמש. מה שהתחיל כמיזם הפך עד מהרה לעבודה במשרה מלאה, לאחר שקרן First Time של אילן שילוח החליטה להשקיע בה. לפני כשנה עזב אהרונסון, והיום המיזם פעיל ומשגשג בארה"ב.

שני השותפים הנותרים, קרן קיי ואורן דיבון, העדיפו להכניס שותף נוסף במקום אהרונסון ונפגשו בין היתר עם הוכדורף וגולן. מאחר שהארבעה הם דמויות ותיקות בענף הפרסום, דרכיהם הצטלבו כבר בעבר בתפקידים שונים, והחיבור נעשה בקלות, כך שהוחלט על מיזוג, שבמסגרתו יהפכו הארבעה לשותפים.

ואולם, הקלפים נטרפו שוב, כשמיזם שבו הייתה קרן קיי מעורבת קיבל תמיכה של גוף חיצוני. קיי, שמעורבת מאוד במיזם הנשים סופרסונה, פגשה במסגרתו את יזמית ההיי-טק הוותיקה יהלי הררי, והמפגש הוליד מיזם שהוא פלטפורמה טכנולוגית שמיועדת למשקיעים בשלב של גיוס ראשון.

הפלטפורמה מציעה תהליך בדיקת נאותות, באמצעות חוכמת המונים רלוונטית. השתיים פיתחו אלגוריתם שיודע לזהות מי ההמונים הרלוונטיים כדי לחוות דעה על מיזם, לזהות ולאתר אותם ולהביא אותם למפגשי חשיבה בזמן אמת, כך שהיזם יכול לקבל משוב מקבוצות המהוות קהל יעד פוטנציאלי למוצר.

לאחרונה השקיעה במיזם חממת The Time, במסלול עם מימון מהמדען הראשי, מה שנתן את הדחיפה הראשונית להפיכת המיזם לעסק לכל דבר. הדבר חייב את קיי להתמסרות מוחלטת, ולפני כמה שבועות היא פרשה סופית ממשרד הפרסום והפכה לסטארט-אפיסטית.

בחר לגדול באמצעות מיזוג

משרד הפרסום KDA הוקם לפני כ-6 שנים על-ידי קיי, מבכירות אנשי הקריאייטיב בישראל. קיי עברה את כל הדרך מקופירייטרית צעירה במשרדים כמו מקאן וגלר נסיס, שם הגיעה לתפקיד סמנכ"לית קריאייטיב. להקמת המשרד חברו אליה בעלה דני אהרונסון והפרסומאי אורן דיבון, שבעברו שורת תפקידים במשרדים כמו אדלר-חומסקי, באומן-בר-ריבנאי וגלר-נסיס.

משרד הפרסום M&C SAATCHI מנוהל על-ידי שני פרסומאים ותיקים - אלון הוכדורף, שבא משורת תפקידים בכירים בתחום ניהול הלקוח והמדיה; וצור גולן, שהיה במשך שנים יד-ימינו של גדעון עמיחי בשלמור-אבנון-עמיחי.

עם פרישתו הצטרף גולן כשותף לפרסום בן-נתן של ענת בן-נתן. בהמשך הצטרף אליהם הוכדורף, שבעברו תפקידים בקבוצת סאצ'י, והביא עמו נדוניה - חיבור לסוכנות הבינלאומית שנכנסה כשותפה במשרד.

מאז הספיקה בן-נתן לפרוש, והמשרד נותר למעשה בידי הוכדורף, גולן והסוכנות הבינלאומית. תחת הבעלות החדשה המשרד הצליח לגייס כמה תקציבים, בהם רב-בריח ורולדין. עם זאת, במציאות של היום אחת הדרכים הקצרות והיעילות לגדול היא מיזוגים ורכישות, וזה גם מה שבחר המשרד לעשות.

אלון הוכדורף אישר את הידיעה ומסר כי "המשרד שם לו למטרה להפוך לגורם משמעותי בתחום הפרסום. אנחנו ממשיכים את המומנטום החיובי מ-2016 עם הרוח הגבית של הרשת הבינלאומית, ונמשיך לגדול ובמקביל להעניק ללקוחותינו שירות ופתרונות קריאטיביים".