הוזלות בעשרות אלפי ש': מחירי רכבים חדשים נחתכים בחדות

זמן לרוץ לקנות רכב חדש: שערי החליפין של המטבעות בהן מיובאים כלי הרכב לארץ נמצאים בשפל חסר תקדים, ולמרות שהמחירונים הרשמיים טרם התעדכנו, המחירים האמיתיים שבהם נמכרים היום רכבים חדשים נמצאים בירידה תלולה ■ כל הפרטים בוידאו

שערי החליפין של המטבעות בהן מיובאים כלי הרכב לארץ, נמצאים בשפל חסר תקדים, אבל רוב היבואנים לא ממהרים להוריד את שערי המחירון הרשמיים. למרות זאת, המחירים האמתיים, כלומר מחירי השוק שבהם נמכרים כלי הרכב החדשים נמצאים בירידה תלולה.

לראיה, ההנחות המשמעותיות שניתנות במישרין או בעקיפין, דרך אבזור והטבות, ללקוחות באולמות התצוגה. ראיה נוספת היא פערי מחיר משמעותיים מאוד שנפתחו בין מחירי המחירון הרשמיים, לבין מחירי רכבי ה-0 ק"מ שנמכרים על ידי חברות הליסינג. אם בעבר היינו מתרגשים מפער של 10%, הרי שכעת גם פערים של 20% ויותר כבר אינם יוצאי דופן.

הנה כמה דוגמאות: פולקסווגן גולף בגרסת טרנד.ליין עם מנוע 1.4, נמכרת בשיטת ה-0 ק"מ ב-112 אלף שקל בלבד, 14% פחות מהמחיר הרשמי. שברולט סוניק אוטומטית בגרסת LT נמכרת ב-77 אלף שקל, 28% פחות ממחיר המחירון. יונדאי i25 מוצעת ב-25% פחות ממחיר המחירון, ומי שיחפש טוב, יוכל למצוא אלנטרה אינספייר, ב-112 אלף שקל, מאזדה 3 בגרסת ספורט בעלת מנוע 2 ליטר ב-115 אלף שקל, וזה רק על קצה המזלג.

אבל, שימו לב שמכוניות ה-0 קילומטר שנרכשות דרך חברות הליסינג יהיו רשומות על שמכם כמכונית יד שניה, כאשר היד הראשונה היא כאמור חברת הליסינג.


למרות זאת, האבסורד הגדול שיש עדיין לא מעט לקוחות שממשיכים לשלם את המחיר המלא, הרשמי והתיאורטי של המכונית, ולא, לא מדובר על הלקוח הפרטי, אלא דווקא על עשרות אלפי לקוחות שמקבלים את המכונית שלהם בליסינג, דרך מקום העבודה. הם אלו שמשלמים את שווי השימוש המלא, שנגזר ישירות ממחירי המחירון הרשמיים של היבואנים, ולא ממחיר השוק האמתי והנמוך יותר, שמשקף את שערי המטבע הנוחים.