צפו: פיג'ו חושפת מכונית חדשה שמעוררת הדים בעולם

תערוכת הרכב של ז'נבה תיפתח בעוד כשבוע, ולקראתה דואגים היצרנים לטפטוף הולך וגובר של מידע על דגמים חדשים אשר יוצגו בה ■ אחד מהם שקרוב לוודאי יהיה אחד מכוכבי התערוכה הוא דגם הקונספט החדש של פיג'ו ■ קבלו הצצה

חדשות הרכב, פזו Instinct אוטונומית / צילום: נט קאר שואו
חדשות הרכב, פזו Instinct אוטונומית / צילום: נט קאר שואו

תערוכת ז'נבה בפתח, והיצרנים כבר עורכים הצגות מוקדמות של מכוניות אשר יוצגו לקהל עם פתיחת דלתות התערוכה, ב-9 במארס. פיג'ו הצרפתית חשפה את דגם הקונספט אינסטינקט, שבניגוד לשמו, מציג את העתיד האוטונומי של החברה.

מכונית הקונספט מזכירה עיצוב הקרוי שוטינג ברייק, מעין מכונית סטיישן עם שתי דלתות בלבד, בעלת טוויסט עתידני כמצופה. או כמו שבכיר בפיג'ו הגדיר זאת, אין סיבה שמכוניות אוטונומיות צריכות להיראות משעממות למראה. האם הוא רומז למכונית כלשהי?

בפיג'ו לא חושפים נתונים טכניים רבים אודות אינסטינקט, ומסתפקים באמירה כי יחידת ההנעה הנה מהסוג ההיברידי נטען, בעלת 300 כוחות סוס והנעה לכל ארבעת הגלגלים. מצד שני, הצרפתים מצאו לנכון להתעכב על ארבעת מצבי הנהיגה של אינסטינקט, ולספר כי יהיו לה שני מצבי נהיגה רגילים לאוחזים בהגה, בוסט או רגוע, ושני מצבים אוטונומיים, עדין או חד.

בראיון לאתר אוטוקאר מסביר בכיר בחברה כי יהיה ניתן להוריד תוכנה, שתדמה במצב האוטונומי כאילו אלוף ה-WRC לשעבר, סבסטיאן לואב, הוא זה שייקח אותך לעבודה. חבל שהמכונית לא תגיע לייצור, כי היינו רוצים לראות באיזה סגנון יבחר לואב, לנהוג שהוא עומד בפקק באיילון, או בתנועה הזוחלת בשאנז אליזה.