הדיל הנגדי של אבי ניסנקורן: משרות ב-40 אלף שקל לחודש

מה נותן יו"ר ההסתדרות לאנשים שהקליטו את איתן כבל כדי למנוע את ריצתה של יחימוביץ', על-מנת למנוע בחירות בהסתדרות? ניסנקורן התחייב במסמך שנחשף - משרות ב-40 אלף שקל לחודש לחבר סיעתו של כבל ומשרות לשניים נוספים

אבי ניסנקורן / צילום: בועז אופנהיים
אבי ניסנקורן / צילום: בועז אופנהיים

אחרי שנחשפו ההקלטות של חבר הכנסת איתן כבל (המחנה הציוני) שבה הוא נשמע מודה שהתחייב לתמוך בחברת מפלגתו שלי יחימוביץ' בריצתה להסתדרות בתמורה לתמיכה שלה בו בריצה לראשות העבודה, הערב נחשף הדיל הנגדי - ממסמך שפורסם בחדשות 2 עולה כי יו"ר ההסתדרות המכהן אבי ניסנקורן הבטיח משרות למי שהקליט את כבל.

מהמסמך עולה כי ניסנקורן הבטיח לאנשים שהקליטו את איתן כבל כדי למנוע את ריצתה של יחימוביץ', כדי למנוע למעשה בחירות בהסתדרות, משרות ששכרן 40 אלף שקלים לחודש. המשרות הובטחו לחבר סיעתו של כבל ולשניים נוספים.

בין היתר הוא הציע לאותם שני אנשים שהקליטו את כבל, את הדברים הבאים: בהסכם בין סיעת העוגן של ניסנקורן לבין סיעת הבית החברתי של כבל נקבע כי שלושה מחברי הסיעה יקבלו משרות ששוויין כ-700 אלף שקלים בשנה. בהמשך נכתב כי אי אפשר יהיה להחליף אותם. בתמורה הם היו צריכים להתחייב לא ללכת נגד ניסנקורן לראשות ההסתדרות.

 

ממטה ניסנקורן נמסר: "עצוב שהצמד חמד כבל-יחימוביץ' לא מתנצל, אלא ממשיך להפיץ שקרים. ההסכם המדובר נכתב בעידודו של כבל, וקובע כמו כל הסכם קואליציוני תפקידי נבחרים בשער. זאת, בניגוד לקומבינה במחשכים של יחימוביץ' וכבל".

מטעם השותפים לדיל: "מדובר בניסיון שקוף להסית את תשומת הלב על ידי הכפשתינו. ההסכם לא כלל קצה קצה של טובת הנאה אישית. הסכם זה אינו חורג במאומה מהסכמים אחרים".