לאחר שאסף מעל 15 אלף חתימות - כחלון מתקרב להסתדרות

עדיין לא ידוע האם בכולנו מתכוונים לרוץ באמצעות סיעת "עוגנים" - קואליציה של סיעות בראשות יו"ר ההסתדרות המכהן, אבי ניסנקורן ■ בין השניים נרקמה לכאורה ברית במסגרתה ניסנקורן יסייע לכחלון, ובתמורה יזכה לשיתוף-פעולה הדוק יותר מהאוצר

ניסנקורן וכחלון / צילום: דניאל בר און
ניסנקורן וכחלון / צילום: דניאל בר און

מפלגתו של שר האוצר משה כחלון, "כולנו", הודיעה היום (ב') כי היא אספה כבר מעל 15 אלף חתימות של חברי הסתדרות, שלושה שבועות לפני המועד הסופי בו ניתן להודיע על הקמת סיעה חדשה לצורך התמודדות בבחירות לארגון, שיתקיימו בחודש מאי הקרוב.

תקנון הבחירות של ההסתדרות מחייב איסוף של 5,000 חתימות לצורך הקמת סיעה חדשה, כך שבאופן תיאורטי "כולנו" יכולה כבר היום להירשם כסיעה ולהודיע על התמודדות. עם זאת, ייתכן מאוד כי בכולנו מתכוונים לרוץ באמצעות סיעת "עוגנים" - קואליציה של סיעות בראשות יו"ר ההסתדרות המכהן, אבי ניסנקורן.

לפני מספר שבועות חשף "גלובס" טענות של אנשי ועדים גדולים שסיפרו כי הם התבקשו על ידי אנשיו של ניסנקורן לדאוג בעצמם לאיסוף החתימות עבור סיעתו של כחלון - זאת כחלק מברית שנרקמה לכאורה בין השניים, במסגרתה ניסנקורן יסייע לכחלון להשתמש בפלטפורמה הפוליטית של ההסתדרות כדי להתחזק בשטח ברמה הארצית, ובתמורה יזכה לשיתוף-פעולה הדוק יותר ממשרד האוצר, על כל המשתמע מכך. כך, בין היתר, ההסתדרות מקפידה להודיע מדי כמה ימים על עוד שלב במה שהיא מכנה "תכנית כחלון-ניסנקורן", לקליטת עובדי קבלן בבתי החולים הממשלתיים.

"ההסתדרות היא גוף העובדים הגדול במדינה עם למעלה מחצי מיליון עובדים", אמר היום כחלון. "כמפלגה לאומית-חברתית, טבעי שסיעת כולנו תהיה שותפה להחלטות בגוף הזה. סיעת כולנו בהסתדרות תפעל לצמצום פערים ותוביל סדר יום חברתי, בדיוק כפי שאנחנו עושים בממשלה ובכנסת.

"בשנתיים האחרונות עבדנו לטובת ציבור העובדים בקליטת אלפי עובדי קבלן, בצמצום פערי שכר בקרב עובדי מדינה ובהורדת דמי הניהול בפנסיות. התמיכה הגדולה שאנחנו זוכים לה בקרב חברי ההסתדרות היא טבעית, ואני שמח שהם מרגישים ש'כולנו' דואגת להם ומהווה עבורם בית פוליטי", הוא הוסיף.