הנגבי מאמץ את מסקנות ועדת פילבר לאסדרת שוק השידורים

כעת יידרשו ב משרד התקשורת להפוך את ההמלצות השונות להצעות חוק, כשהכוונה היא להביא אותן להצבעה עוד במהלך המושב הנוכחי של הכנסת

צחי הנגבי / צילום: גיל יוחנן
צחי הנגבי / צילום: גיל יוחנן

מ"מ שר התקשורת, צחי הנגבי, הודיע היום (ג') כי החליט לאמץ את מסקנות ועדת פילבר לאסדרת שוק התקשורת בישראל. הנגבי אמנם מונה לתפקידו רק לאחרונה, אך עוד קודם לכן הוא הופקד על יישום מסקנות הוועדה, מאחר שעל ראש הממשלה ושר התקשורת בנימין נתניהו נאסר לעסוק בענייניו של שאול אלוביץ', שהוא בין היתר בעל השליטה ב-yes, אשר חלק מהמלצות הוועדה נוגעות לה.

מתוקף התפקיד שהוטל עליו הנגבי, הוא נפגש בחודשים האחרונים עם גופי התקשורת שלהם נוגע הדוח, ולמד את הנושא. והיום, כאמור, הוא הודיע על החלטתו לאמץ את המסקנות.

כעת יידרשו במשרד התקשורת להפוך את ההמלצות השונות להצעות חוק, כשהכוונה היא להביא אותן להצבעה עוד במהלך המושב הנוכחי של הכנסת.

ועדת פילבר, שבראשה עמד מנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר, הגישה בסוף חודש יוני האחרון את הדוח שלה, שנועד להסדיר את הרגולציה בשוק התקשורת ולפתוח אותו לתחרות באמצעות הכנסת שחקנים חדשים, הן לתחום הטלוויזיה הרב-ערוצית, שנשלט על-ידי yes והוט; והן לתחום הטלוויזיה המסחרית, שבו הגורמים הדומיננטיים הם זכייניות ערוץ 2 קשת רשת וערוץ 10.