צפו: הקמפיין הסקסי של שיר אלמליח הביא לנהירת תיירים?

קמפיין "Two cities one break" בכיכובה של הדוגמנית הישראלית, שהופק ע"י משרד התיירות בעלות של כ-40 מיליון שקל, העלה לכאורה את מספר הזמנות חדרי האירוח בירושלים ובת"א בחצי השנה האחרונה

שיר אלמליח, תיירות, / צילום: מתוך הוידאו
שיר אלמליח, תיירות, / צילום: מתוך הוידאו

קמפיין משרד התיירות בכיכובה של הדוגמנית שיר אלמליח, הקורא לצעירי אירופה לבקר בתל-אביב ובירושלים, זוכה להצלחה. מאז תחילת הקמפיין בחודש יולי עלתה כמות ההוסטלים שהוזמנו על-ידי תיירים מאירופה ב-91% בתל-אביב וב-49% בירושלים ביחס לשנה הקודמת - כך עולה מבדיקת נתונים של אתר השוואת המלונות הוטלס קומביינד המשרת יותר מ-400 מיליון גולשים בשנה.

יש לציין כי לא ניתן לדעת בוודאות האם העלייה בכמות ההזמנות נובעת מהקמפיין או מגורמים אחרים.

נתונים נוספים כך על-פי האתר מצביעים על שינוי גם בהזמנת מלונות מאירופה. בהזמנות סופ"ש בימים שישי עד ראשון בין החודשים ינואר-יוני, נרשמה ירידה של 21.9% בהזמנת מלונות בירושלים ביחס לשנה לפניה, אך מתחילת קמפיין אלמליח ביולי נרשמה עלייה של 57.2% בהזמנות ביחס לשנה הקודמת. בתל-אביב נרשמה ירידה של 6.4% בהזמנת המלונות בחודשים ינואר-יוני, ובחודש יולי חלה עלייה של 101% בהזמנות.

בהזמנות חופשות אמצע שבוע אירופי, ימים שני-שישי, נרשמה ירידה של 21.6% בהזמנות בירושלים בחודשים ינואר-יוני ביחס לשנה הקודמת, והחל מחודש יולי חלה עלייה של 28.2%. בתל-אביב לא היה שינוי בהיקף ההזמנות בחודשים ינואר-יוני, אך מחודש יולי נרשמה עלייה של 60.2%.